Dead Island. ~ Around every corner del 2 av 2.

~ Tidigare i allround every corner. ~
Saph & Seco har hamnat i knipa, dem hänger ut för ett stup, Sky har lyckats kravla sig ned en bit och båda två har fått tag i hans svans. Under dem finns en massa biters som är ute efter mat. Sky har bara styrkan att dra upp en i taget. Men släpper han en, är det redan försent. 
( utav brist på fantasi så har jag blivit tvungen att ändra lite i serien. Alla när karaktärerna kommer fram. Inget som märks )
 
- Sky håller hårt i klippan med sin hals, det känns som att han faller i tusen bitar. Han försöker ropa efter hjälp, men ingen kan höra honom. Sky vägrar tänka tanken att släppa taget av någon. Han försöker ta sig upp, och Saph & Seco försöker hjälpa till så mycket dem kan. Men Sky faller bara längre och längre ned. - 
 
Seco - Sky försiktigt du kan skada dig själv!
Sky - Jag har inte tid och vara försiktig, jag måste ta mig upp!
Seco - Men sky om jag släpper så tar du Saph till en bättre framtid, lovar du?
Sky - INGEN SLÄPPER. 
 
- Saph tittar upp mot Sky, och tänker tillbaka när ingenting av detta hade hänt. När allt bara var som vanligt. Ingenting kommer bli som vanligt igen, Saph vill inte leva såhär längre. Och hur ska hon kunna förklara att hon väntar Skys blivande föl. Hon är vettskrämd. Men trotts det tar hon sig modet att säga.. -
 
Saph - Sky..?
Sky - INTE NU SAPH, håll bara i mig. Allt kommer att bli bra. ~Skys tårar bara dras med vinden, och dem träffat Saph.~

Saph - Sky, jag älskar dig. Och jag älskar Seco. Men inse, du behöver honom mer än mig för att överleva. Jag bara saktar ned oss. Ta nu väl hand om Sky Seco, han är värd det bästa. Och vad som händer med mig nu vet jag inte, men jag vet att vi kommer ses. Men jag vet bara inte när.
 
- Saph tittar på Sky en sista gång, Sky klarar inte av att höra på och försöker ännu en gång dra sig upp med sina sista krafter. Han känner hur allt blir lättare. Saph släpper taget utav Sky. - 
 
Saph - Jag älskar dig..
 
 
 
- Sky och Seco flyger upp ur ravinen efter att Saph släppt taget om honom. Dem är nu i säkerhet, men Saph då? Ska Sky bara springa ifrån henne? Sky fäller en massa tårar och skriker efter Saph. Hur kunde han låta henne släppa taget sådär. Seco försöker få upp Sky från marken, visa honom att det är dags att gå. Sky vägrar gå därifrån. Sky drar sig undan, han vandrar in mot skogen, och skriker åt Seco att stanna där han är eller tillbaka till flocken. Seco blir rädd för Sky och är rädd att han ska skada sig själv, men Seco är förevigt tacksam för det Sky gjorde. Han kunde bara sparkat ned Seco och räddat Saph. Seco väljer att gå tillbaka till dem andra och berätta vad som hänt. Alla är oroliga och dem inväntar nu att Sky ska komma tillbaka. Medans dem gör det så smider Akora & hans gäng ännu mer planer, hur dem ska bli av med Seco & Sky. Dem bara förstör, dem fattar väl att ingenting kan bli som förr igen. Inget att slåss för. Akora vill bli ledaren utav den världen som dem nu lever i. -
 
 
- 3 dar har gått och ännu ingen skymt av Sky,var kan han vara. Seco bestämmer sig därav att gå ut och leta efter Sky, han väljer att gå ensam, så han får tänka på det som hänt. Han går långt in i skogen, mörkret faller och precis innan han är påväg att ge sig så ser han någonting i buskarna. 2st faktiskt, han iaktar lite innan han kommer närmare. Han ser att det är en eller två zombies han är osäker om den andre lever. Han går fram och puttar omkull zombien som där av trillar ned från klippan den stod vid. Han går fram till den personen som ligger på marken och ser att det inte är någon mindre än Sky själv. - 
 
Seco - SKY..SKY VAKNA VAD HAR HÄNT.
 
- Seco ser att sky har blivit biten i knäet. Vad ska han göra, han kan inte lämna honom där. Seco kollar noggrant att han inte blivit biten någon annanstans. Sky har tydligen haft tur och bara blivit biten i benet, Seco var med om sådant här förr vid andra lägret och visste precis hur han skulle gå tillväga. Seco går ut och letar efter en sten och en vass pinne. Efter drygt 15min kommer Seco tillbaka, Sky är fortfarande lika medvetslös som innan. Seco fäller tårar och ber till gud om att förlåta honom, och därefter börjar han kapa av Sky's ben. Sky vaknar fortfarande inte till och Seco börjar därefter att dra honom hem. - 
 
 
 
- Efter drygt 5 timmar så vaknar Sky till liv, han försöker ställa sig upp, men han tappar balansen hela tiden, Seco hör hur sky flåsar och springer till honom. -
 
Seco - Åh du är vaken!
 
Sky - Hur kom jag hit, och varför kan jag inte stå?
Seco - Du hade blivit biten så jag var tvungen att dra dig hit, och tyvärr förlorade du ditt ena ben på köpet. Hemskt ledsen. Men det fanns inget annat vi kunde göra. 
Sky - Så jag har inget ben !? 
Seco - Nej, men du kommer kunna gå. Det kommer bara ta sin tid innan du behärskar det. 
Sky - Åh jag som inte trodde att livet kunde bli värre.
Seco - Du kommer återhämta dig bra, det vet jag. Det gör du alltid.
 
- Seco lämnar Sky ensam ett tag, Sky funderar på hur dem ska kunna överleva. Hur ska dem bli av med dessa monster. Eller har verkligen jorden gått under. Sky vet inte vad han ska göra, ska han bara acceptera hans nya liv?, han vill ju vara med Saph. - 
 
- Akora och hans bröder går runt bland byn, hur sjutton ska han få dem och lyssna på honom och inte Sky? Vad ska han behöva göra. Akora planerar att sätta hela skogen i brand. -
 
Kisaragi - Ey, akora. Du kan inte sätta hela stället i brand, hur ska vi klara oss!?
Akora - Vad annars ska jag göra. Om jag lyckas bränna ned stället och släpper lös våra zombies kommer flocken bli livrädd och följa efter mig. Sky kan ju knappt gå, hur ska han då lyckas springa i rädsla härifrån?
Kisaragi - Du har rätt.. 
- Akora börjar planera vart han ska börja, han vet vart han ska leda flocken, och exakt vart han ska dumpa Seco & Sky. Han måste bara smida lite falska rykten i byn. Akora skickar ut Kisaragi för att sprida rykten om hur Sky lät Saph dö i ravinen, och hur falsk Seco är mot Sky och resten av gruppen. Akoras planer fungerar oftast, men. Hur ska allihopa klara sig ur detta levande. - 
 
~
 
 
Denna del blev betydligt mycket kortare än vanliga och inte alls så värst vettigt egentligen, behövde bara få in vissa saker. Just för att del 5 ska bli mer spännande, det kommer dessvärre ta ett tag innan del 5 kan komma ut pga att skolan börjar så snart. 

Kommentarer
Skrivet av: Anastasia Eastforest

Jag vill bara läsa mer å mer. ^^

2013-08-14 | 11:16:56
URL: http://silverforestriders.bloggo.nu
Skrivet av: Kate Mistwood

Så välskrivet *-*

2013-08-14 | 11:58:41
URL: http://katemistwood.blogg.se
Skrivet av: Amanda Silverfield

NOO D: <3 Vrf kunde han nt rädda båda!? :o
Super bra förutom den biten xD <3

Svar: Serien byggdes upp på ett stort val i framtiden, att rädda dem båda hade inte gått. :(
Jenny Snowhill

2013-08-14 | 12:07:15
URL: http://AmandaSilverfield.bloggo.nu
Skrivet av: Izabella Mcstar

Saph :'C
Längtar till nästa delen <3

2013-08-14 | 13:57:27
Skrivet av: Sabrina Bluefall

Meeeer!

2013-08-14 | 17:49:56
Skrivet av: Rose Greenhill

R.I.P. Saph :'c

2013-08-15 | 10:11:24
Skrivet av: Anonym

NE NU BLIR JAG SUR :mad: :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:HUR KUNDE DU BARA LÅTA SAPH DÖ, FATTARU INTE ATT SAPH ÄR JUH SKYS KÄRLEK -.-!! GILLAR INTE ALLS DETTA, INTE ALLS.

(Gillar juh fortfarande serien men hade hoppats på Att saph skulle överleva)

2013-08-15 | 21:59:38
Skrivet av: Elvira Silverlee

wow! Du är grymm på att skriva jenny, skriver själv mycket och vill få ut en bok,men du har fantasi! om du gillar att skriva kan du verkligen få ut nåt stort av det här! ÄLSKAR serien! Och vem vet... Saph kanske överlever!

Svar: åh,tack så mycke! :D
Jenny Snowhill

2013-09-03 | 18:42:07
URL: http://elvirasilverlee.bloggo.nu
Skrivet av: Elvira Silverlee

Altså jen.. Om inte nästa kommer ut snart så kommer jag bara tänka på hur det kommer gå! JAG DÖR SNART! Snälla fortsätt!

2013-10-01 | 20:18:32
URL: http://elvirasilverlee.bloggo.nu
Skrivet av: sirii westlee

OMG vad bra serie jenny längtar tills nästa del kommer så spännande det är vill bara läsa mer hela tiden :D

Svar: Åh vad roligt att höra :D
Jenny Snowhill

2013-10-28 | 10:18:22
Skrivet av: Nic

När kommer nästa del??????

2013-11-03 | 00:56:37
Skrivet av: Anonym

Kommer nästa del eller?

2013-12-01 | 10:23:42
Skrivet av: Mandy Seastar

Kommer inte nästa del snart?

2013-12-13 | 17:22:00
Skrivet av: Anonym

Heey, tycker det är en helt underbar serie du har gjort här!! ;) Men när i hela friden kommer näst del?! Vet att d har säkert jätte mycket att göra men vill så gärna läsa nästa del, den är ju såå spännande ;-; hoppas du hinner med sen under jullovet!! ;DD <3

2013-12-14 | 20:48:21

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback