Mårten!

 Hej, jag red aldrig mårten igår pga att han fortfarande var väldigt pigg och bara studsade. Så jag bestämde mig för att rida idag istället. Vi värmde upp i Steves paddock, gör lite volter och jobbade på att han skulle lyssna på mig. Gick sådär, han vägrade vara i fokus. Efter drygt 25-30min på steves lilla paddock så gick vi över till Ridhuset. 
 
Han skötte sig rätt bra där, han gillar ju att hoppa så! :D 
Han springer mer mot hindret och lyssnar inte på mig. Så vi ska nog försök få bort det där. c:
 
Några tips!?

Kommentarer
Skrivet av: Sylvie Yellowstone

Mitt lilla tips är att lägga in volter ^-^ Om du rider mot hindret som vanligt, men sen lägger in en volt precis innan hindret, då lär han sig att vara uppmärksam för att någonting kanske dyker upp :> Förhoppningsvis, haha!

Svar: heh, tack! :D
Jenny Snowhill

2013-08-07 | 20:31:35
URL: http://sylvieyellowstone.blogg.se
Skrivet av: Vendela Moonlake

Typ luta dig ordentligt i sadeln, känn dig tung och avslappnad och sedan säger jag nog som Sylvie. Gör volter och olika övningar innan hindret så blir han mer uppmärksam och lyssnar mer på dig :-)

2013-08-07 | 20:40:34
Skrivet av: Anonym

Luta dig bakåt*

2013-08-07 | 20:41:20
Skrivet av: dina queennight

Mitt tips är att träna dressyr så han lyssnar på dig. ;)

2013-08-07 | 21:13:02
Skrivet av: Joline Riverdawn

Irl så brukar jag rida en häst som är riktigt het i hoppningen. Jag brukar SKRITTA mot hindret och fatta galopp när jag bestämmer mig för det. Det kanske inte får Mårten att sluta rusa, men han lär sig att lyssna. c:

2013-08-07 | 22:36:07

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback