NU har det gått för långt.

Nu tycker jag bokstavligt talat att saker och ting har gått för långt. 
 
Jag vet inte vart jag ska börja, men.. ska försöka! :)
 
 
Folk är rädda att skaffa nya vänner för att dem tror att dem kommer utnyttja en. Men, har du en blogg på 300+ läsare varje dag, så kommer du sällan hitta en vän som INTE först lägger märke till din blogg. Det är såklart upp till var och en vem man blir vän med. Men, ibland borde du ge folk en chans, man vet aldrig vad som händer. Känner du dig sedan utnyttjad eller så, så är det bara säga hejdå. Men, vad är det värsta som kan hända om du blir vän med någon?
 
Jag tycker dagens starstable 'kändisar' värde sätter sig själva allt för högt, dem tror att dem är så speciella. Men, vissa beteer sig faktiskt som en stor påse skit. :) 
 
Jag tycker vissa personer behandlar andra som tycker om deras bloggar sämre, alltså ja. Jag kan också vara en sådan som säger nej till vissa, men jag säger också ja till andra. Jag tycker fler borde göra detta, man kan inte sitta och tänka att - nej henne kan jag inte bli vän med, hon är inte 'känd' hon kommer bara utnyttja mig. - 
Men, det fula är att. Vem som helst kan utnyttja dig, även dem som har lika stor blogg som du. Men, man tänker inte på det. Om nu ska bli försiktigt med vilka man blir kompis med, tycker jag det borde gälla dem som är lika 'rang' som dig. 
 
Jag ska iallafall bli bättre på detta, för jag har fått underbara vänner tack vare att jag sa ja när dem frågade. Och jag älskar dem allihopa!
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Sofia Turtlebear

Du har rätt. Bara för man är ''känd'' betyder det att man inte vill vara med någn eller?!...
Jag tycker, ÄVEN om man är känd, kunna bli vän med någon som frågar. Det har jag gjort, och fått några riktigt bra vänner genom det. Inte för att jag granskas som 'känd' för det är jag inte hahahah x)
Men.. du har bara helt rätt :)

2013-08-31 | 13:50:02
URL: http://turtlebear.bloggo.nu/
Skrivet av: frida longlake

asså nu ska jag vara ärlig..

jag älskar din blogg å la märke till dig pga din blogg men nu har jag läst den sen mars å nu så ser jag e go person som kan visa sin ' the dark side ' av sig å du verkar sjukt go jen! jag tar dig lätt som förebild för du är verkligen en ' stora syster ' ( hoppas du fattar )icon för mig en jag kan se upp till och jag skulle lita på dig villket jag gör nu också, med det vill jag säga , du är helt klart bäst å en sjukt go person som jag ser som en förebild.<3 å helt klart skulle jag vilja bli vän med dig men om vi inte blir det så spelar det inte så stor roll föär du är ändå min förebild å stora syster icon <3,kram jen å tack för du finns <3 okej denna kommentar blev rörig men tror du fattar <3

Svar: haha, aw tack vad gulligt utav dig! :D Just nu har jag fullt på min v lista, men vi kan ju vara vänner iaf! ^^
Jenny Snowhill

2013-08-31 | 14:13:23
URL: http://starstablefrodo.blogg.se
Skrivet av: frida longlake

omg :D <3 <3 <3 kan jag breva dig? c: nångång fast vet nt va jag ska skriva men aa xD <3 <3 omg :o

2013-08-31 | 14:55:35
URL: http://starstablefrodo.blogg.se
Skrivet av: Jennifer

Förstår inte riktigt hur man kan bli utnyttjad på Star Stable..? Om man e vän med e kändis blir man då cool eller? Man kanske lyckas snika åt sig en länkning till sin egna lilla SS blogg, men på vilket sätt kan man annars utnyttja dessa såkallade "kändisar" på Star stable?

2013-08-31 | 16:49:02
Skrivet av: Diana Flowerpie

En gång hade jag en förebild som jag brevade och skrev ett par komplimanger och frågade om vi kunde göra något någon dag. Jag fick svar på ett ytterst tyket sätt. Sådant gör ont.
Nu är faktiskt du den enda jag ser upp till, faktiskt, och då behöver jag inte skämmas över det, som jag gjorde av den tjejen som svarade mig lite taskigt.. Jag är liksom glad över att ha dig som förebild på nåt vis.
Fan vad du e go! <3

Svar: aww <3
Jenny Snowhill

2013-08-31 | 19:00:18
Skrivet av: Jenny Starstone

Sant. Man vet inte riktigt vem man tackar ja/nej till. Den man tacka nej till kunde kanske blivit ens bästa vän, men den man tacka ja till kanske man inte alls klicka med. Men alla är värda en chans. Har läst din blogg ett tag nu och tycker du har en grymt bra blogg och du värkar väldigt go och rolig. Skulle vara kul om du ville vara någon dag på starstable, ha det bra! :D <3

Svar: aw, ja precis! :D Tack så mycket <3
Jenny Snowhill

2013-08-31 | 19:59:00
URL: http://Starstone.blogg.se
Skrivet av: Brooke Miststar

bra sagt Jenny!!
Alla behandlar mig som jag inte finns ibland!Och det är bara för man inte är starrider.
Vissa star ridåers tycker att de som inte är star ridåers betraktas som "nybörjare"
Det var en som kom fram till mig och sa" är du nybörjare?"
Det tycker inte jag e roligt... Alla ska egentligen behandlas lika.. Alla kan ju vara snälla även om de inte har direkt snygga och populära kläder..
/ Brooke som gillar din blogg!!!:D

2013-08-31 | 20:21:50
Skrivet av: Lova was here

Jag håller med! Jag träffade ju en person, som var lägre level än mig, men jag blev ändå vän med den, och nu är hon min bästa vän! :D
Jag har nog aldrig sagt nej till nån haha, jag har fått många vänner genom att chansa ♥

2013-08-31 | 20:24:36
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Skrivet av: Britney himmeltass

DU KOMMER ALLTID VARA SNÖKULLE FÖR MIG HAHA x'D

2013-08-31 | 21:49:54
Skrivet av: Siri

Jag har förstått att när några börjar betraktas som 'kända' så höjer de sig själva till skyarna, och börjar bara ingås med sådana som de själva anser 'kända', för när de får beundrare som springer efter dem för att få ge dem en komplimang, så börjar de dra alla i en kam: "Alla som inte är kända kommer stalka mig och utnyttja mig"
Detta är dock vad jag har förstått, alltså kan det vara helt fel av mig. Och alla som har 300+ unika på sina bloggar är definitivt inte så. Men, de som är så sårar folk. Och de tänker inte på det, vilket är det värsta.

Nu tvekar jag på att skicka iväg kommentaren då det är sent och nån kan ta illa upp men men. Eller så har jag helt fel.. :s

2013-09-01 | 00:08:54
URL: http://moonbear.blogg.se
Skrivet av: Helena Silverwater

Oj da :-O

2013-09-01 | 10:03:59
URL: http://Helena12SW.blogg.no
Skrivet av: Lilly Underwood

OMG det bästa jag läst på länge.

2013-09-01 | 10:39:22
Skrivet av: Tuva Sealake

Jag håller verkligen med dig om detta för liksom det finns folk som bara går och pekar ut andra, Men vadå alla kan liksom vara schyssta. :/

2013-09-01 | 13:23:41
URL: http://ssggoldstarstable.blogg.se
Skrivet av: Filippa Goldforest

Bra skrivet JenPen! Du har helt rätt enligt att vissa bloggare leker kändisar tycker jag. Om jag skulle varit stor bloggare (I'm not ahahah) så är det väl klart att skulle varit stolt och glad men herregud, man kan inte vara kändis i ett SPEL. En kändis är en som exempelvis....Rihanna ^-^ Åh, jaså du är Rihanna sa du? AHAA jamen då är du ju en kändis! nehe, du lurades du är inte Rihanna? ursäkta mig du är en spelare på ett spel. Det är allt jag säger. elr nä vi kan nog skriva lite till! :) Jag tackar ja till alla vänförfrågningar, sen om man inte gillar personen så är det väl inte omöjligt att ta bort från vänlistan? :/ Typ så var Therese Nightstar en som bara frågade vän på mig utan att känna mig och vi blev jättebra vänner! (dock tappade vi kontakten när jag blev hackad </3)

2013-09-01 | 17:55:59
URL: http://lifewithjorvik.blogg.se
Skrivet av: Frida Snowpaw

Bra skrivet,tycker själv det är svårt..har fått vän förfrågningar från personer som jag sen frågat varför dom vil vara kompis med mig,och dom svarar typ 'du är ju kompis med lily rainstorm!! hon e ju värsta kändisen' det är inte så kul.. jag är ju kompis med lily för att hon är en av mina bästisar å sso. och jag har ju varit med dig några gånger och tycker du är jättesnäll och rolig! men jag känner mig dum när jag frågar om du vill bli vän för det känns som om du tror att jag är en av dom som är 'kändis kåta' och jag förstår dig isf. men vile bara berätta att jag gilar dig för den du är,din rolia och knasiga personlighet,inte för att du är 'känd'.

2013-09-03 | 09:58:24

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback