Premiär runda.

 
Tog en premiär runda på Chels på stranden som ligger så nära stallet. Det är en riktig pigg häst det där, hon ville för det mesta hoppa bocka. Verkar som om hon verkligen stått ett tag därifrån hon kom. Men, jag tänkte berätta hur jag kom fram till mitt köp! :D 
 
Jag brukar ofta vara på hästuställningar, och nu när jag hade fått Krezip tänkte jag föla på henne. Men, ja. Jag åkte dit och där hade dem en paddock med hästar som var tillsalu. Det var en skäck, en isabell och 2 cremello färgade. Det var många samlade vid paddocken, alla blickar var riktiade mot dem sprättlande hästarna. Som var fulla av energi.
 
Flertal av dessa människor började prata om att dem skulle vilja ha den där hästen till hoppning, terräng m.m. Jag fastnade för den ena cremellons steg, hur den rörde sig trotts att hen bara sprang runt och lekte. 
Dem presenterade sakta med säkert upp häst efter häst och visade vad dem var kapabla till.
 
Efter några timmar så var det dags för hästen jag hade fastnat för, av ren nyfikenhet så stannade jag kvar och titta.
 
Det visade sig att hon hette Scarletchaser. Dem visade upp hennes otroliga lyhördighet, men det visade sig att hon var lite små grinig lite då och då, mest för att hon var så pigg. Dem erbjöd 25'000 JS för henne. Det var en flicka som var intresserad utav henne och fick provrida på plats, hon fastnade för henne men när det var dags att förklara om Scarletchaser ville hon inte höra på. Scarletchaser bär på en ärvtlig skada, och det är att hon lätt kan bli synskadad. Eftersom hennes far gick runt på det, så har detta då gått vidare till Scarletchaser. Flickan tackade genast nej. Jag var så nyfiken, och beslöt mig för att provrida jag med, det gick väl sådär. Men hur kunde jag gå miste om ännu en NH häst till min samling. Och därav beslöt jag mig för att ta hem henne till Valedale. 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback