Araberna.

Som jag sa tidigare om Shiro så är han ju från en gård i Skördebygden som föder upp arabiska fullblod. Shiro är ju en ovanlig arab från deras gård då han är brun/svart. Hans mor som fortfarande är vid liv (dessvärre väldigt gammal) heter Shiba, hon är riktigt fin fortfarande pga sin ålder. Dagen jag var där och hälsade på så fick jag hälsa på flocken dom hade till salu. 
 
 
Det var två stycken som lutade mer åt det silvriga hållet och en palomino. Och såklart Shiro, palominon var redan resverad åt en barnfamilj. Men Shiro blev ju tagen sist pga hans ålder, folket ville inte ens testa rida honom, vilket var lite tråkigt. Hon som ägde gården pratade mycket gott om Shiro, och även dom andra hästarna. Men man såg verkligen hur mycket dom alla älskade Shiro och det var tungt för dom att sälja honom. Jag visade intresse för Shiro och fick testa honom och blev helt fast, men hade bestämt mig för att inte köpa någon mer häst just nu. Men, gårdägarinnan ville att jag skulle hälsa på Shiros mor och hans ena bror. Hans bror var i den vanligaste färgen dom hade, silver svart kallade dom den. Hans mor var magisk, en riktig dam. För att vara 26år så hade hon fortfarande glöd. 
 
Shiro var väldigt lik sin mor i beteendet. Shiros mor gick i en hage med 3st andra hästar inkl Shiro. Varför Shiro fick gå med damerna var för att han var så pass trygg och kunde hålla koll på dom så att inget farligt skulle hända. Men, eftersom att Shiro blev såld till mig så fick Shiba & Shiro ta ett tragiskt farväl. Shiro verkade verkligen intresserad och posetiv till att testa ett nytt hem och följde med mig lugnt. 
Jag lovade även Shiro att vi ska hälsa på hans gård så ofta som möjligt då vi inte alls bor så långt bort ifrån den. 
Shiro verkar verkligen trivas hos mig
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback