Dead Island. ~ The world will never be the same.

 Dead Island är min första starstable serie och jag älskar ju zombies och verkligen serien The Walkind Dead, så denna serie kommer vara baserad på The walking dead. Fast i häst miljö!
Dead Island kommer inte bli som alla andra serier, vill säga en stor bild med små bilder i och pratbubblor. Utan mer en berättelse där jag skriver ned varje kapitel och ni får kommer såklart en hel del bilder varje kapitel. Varje Säsong har 5 kapitel, så jag har ingen aning om hur långt Dead island kommer bli, eller hur ofta jag kommer publicera serien. Om jag ens kommer igång med den! :)
 
~ Dead Island utspelar sig år 1846 då ett hemskt virus pågår på ön Jorvik. Ett virus som endast smittar på djur. 
Detta virus kom år 1840 till ön och har dödat otroligt många djur. Men, man har aldrig studerat viruset. Föräns nu. ~
 
Carin är en 34årig veterinär som under 2,5 år studerat viruset som kallas ''COINQUINATUS '' Som betyder smittad på latin. Viruset drabbar endast djur och har dödat väldigt många djur på ön. Man har tagit slut på djurens lidande genom att döda dem direkt då djuret blivit smittat. Man har aldrig studerat vad som händer om djuret lever med smittan mer än 24 timmar. Carin bestämmer sig därför att skriva in en ansökan om att få låna ett djur (helst en häst) och undersöka. Efter ca 3 månader då Carin tappat hoppet ringer en liten flicka vid 7års åldern  vid namn Scarlett och pratar med gråten i halsen om att överlämna sin sjuka ponny. 
Carin får nu äntligen ta reda på mer om smittan. Carin får hem den lilla ponnyn ca 2 veckor efter att Scarlett ringt, tårarna faller på den lilla flickan, när hon hör sin hästs gnägg för troligen sista gången. 
Dem första 24 timmarna har gått, och ponnyn har somnat in. Carin trodde att hon inte kunde göra något mer och beslöt sig för att göra sig av med ponnyn några dagar senare, men plöstligt börjar den lilla ponnyn att röra sig. Vad ska detta betyda?
Carin antecknar allt, hästen är vid liv. Den är vid liv säger hon. Hästen känner lukten av labbråttorna som ligger i en bur brevid, hästen får ned buren och råttorna springer ut. Carin börjar samla in dem, hon tänker inte på att hästen är livsfarlig. Hästen börjar stegra mot Carin och hugger efter henne. Carin faller ned bakom sitt skrivbord, den sjuka hästen börjar bita på råttorna och hugger dem. Efter ca 3-4 timmar efter att hästen vaknat till liv så springer hästen ut från byggnaden. Carin har fått ett djupt köttsår men lyckas greppa en pistol och skjuta hästen i pannan. Allt var nu över, och Carin ger upp sitt arbete. Men hon har en massa bra info om sjukdommen, men inget botemedel. 8 timmar efter att Carin lämnat labbet vaknar råttorna till liv, dem har blivit smittade och är påväg mot skogen. Vad Carin missade var att så fort ett djur blir biten eller riven av ett annat så får dem en enorm feber. Och dör efter ett par timmar, men dem återvänder. Som någonting helt annat...
 
Detta är då hur serien kommer vara på ett ungefär, och väldigt mycket info om sjukdommen. Första kapitlet har inget realse datum än! :D 
 
Men kommentera gärna om vad ni tyckte. c'; Och någonting jag borde ändra! :D 

Kommentarer
Skrivet av: Almis :p

Snygg bild! c:

2013-06-26 | 00:10:49
URL: http://starstablelusse.blogg.se
Skrivet av: Carina Sunnight

OMG OMG va spännande det låter!!!:love:

2013-06-26 | 14:21:39
URL: http://sunight.blogg.se
Skrivet av: Lisa Winterstorm

Vad spännande! :D

2013-06-26 | 15:02:01
URL: http://frostmane.blogg.se/
Skrivet av: Rebecca Winterbell

spännande men stackars råttor :-(

2013-06-27 | 08:34:30
URL: http://snowdancerz.blogg.se
Skrivet av: wilma weststone

HERREGUD VAD SPÄNNANDE DET LÅTER!!!
MÅSTE SE DEN :-d

2013-06-27 | 10:19:24
Skrivet av: wilma weststone

:D menade ju glad gubbe

2013-06-27 | 10:20:34
Skrivet av: Siri Moonbear

Det är bra med massa info om viruset, för annars kommer jag frågebomba dig efter varje kapitel då jag finner det väldigt intressant med virus, bieffekter osv (y)

Dock förstod jag inte det här med Scarletts sjuka ponny. Jag tog det som om djuret dog efter typ 24h och då blev de "zombiedjur" men de kan tydligen leva längre innan de dör?

Och bara en sista fråga... Spelar du Plague Ink? x)

Svar: Ponnyn dog efter 24 timmar efter den blivit smittad. Efter ett par timmar till vaknade hästen till liv, då den blivit en 'zombie' c:Nothing more. typ.. XD

Nej, jag spelar inte plague c:
Jenny Snowhill

2013-06-27 | 12:49:44
URL: http://moonbear.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

okej men nu måste jag erkänna lite här
din historia är INGET för barn mindre än 9 år kan jag defenitivt säga!
jag är 10 jag har läst serien nu det handlar mycket om döden blod och zombies ush jag grinar nästan när Carona eller vad hon heter friesern som blev dödad av zombisarna och när en fallde ner från ett stup :S

Svar: Har inte heller sagt något mer, man läser på egen risk. Klaga inte på mig om det du läser inte tillfredställer dig! ^^
Jenny Snowhill

2013-10-15 | 18:37:39
Skrivet av: Zoe Yellowtree

den som är uppe har skrivits av mig Zoe Yellowtree

2013-10-15 | 18:38:14

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback