~ Gimp Skola del 4. ~

I dagens gimp skola ska ni få lära er att spegla bilder eller texter. c: 
Ni kommer se ett exempel med text, men det funkar exakt likadant med en bild. :)
Börja med att välja en text eller bild du vill spegla, fixa till den med krimskrams,ramar,bilder m.m allt sånt INNAN du vill spegla. Där efter trycker du på vändverktyget och fyll i - vertikal - i vänstra hörnet och tryck sedan på texten. Då bör det se ut såhär.
 
Höger klicka på texten och sedan kopiera. Vänd sedan tillbaka texten genom att trycka på texten en gång till. 
Sedan gör du ett nytt lager och högerklickar och sedan - klistra in -
 Nu ska det se ut såhär ungefär. Placera sedan den texten som är upp och ned rätt, alltså ja hur du vill ha den. 
Och när det är klart så väljer du toningsverktyget. 
Sedan klickar du på ikon som är på vänster sida alltså den fyrkantiga saken som kommer upp och sedan ska det se ut såhär när du tryckt på rätt grejj.
Skapa nu ett nytt lager. Och placera sedan det nya lagret UNDER den översta text lagret. Alltså under den texten som ska spegla av sig. 
 
Nu ser ni kanske inte så bra, men vänster hörn är det massa flikar typ. c:
Välj sedan - FG till transparent -
Sedan beror det helt på vilken färg du har på din bakgrund, men eftersom jag har vitt måste alltså den vita fyrkanten i vänster hörn vara före den svarta.
Sedan ska du göra ett rakt sträck (börja nedifrån och upp) och dra det typ rätt långt, sedan kommer detta hända.
Sedan kan du alltid dra den höger upp eller längre ned så blir det mer effekt. Du väljer helt själv.
Detta var lite svårt att förklara, men är det frågor är det bara att skriva till mig! :)
Lycka till! :D

Kommentarer
Skrivet av: Donna Fishstone

hej!
om du gillar att skriva, varför inte vara med i min novell tävling? på min blogg står det hur du gör. Hoppas du vill vara med!
kramar Donna:-d

2013-06-25 | 14:22:04
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se
Skrivet av: Lova was here

För mig kommer det runt texten och inte i texten, vet du vad jag gör för fel? ;_;

Svar: ne ;_;
Jenny Snowhill

2013-07-18 | 00:31:08
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Skrivet av: Emma Sweetwood

Hej kan du göra en video om hur man gör detta moment? för jag e trög så fattar bra ända tills i slutet då tar det stopp i min hjärna:P Det behöver inte va någon komplicerad video utan bara hur man gör med lagerna och vertygen åsså..

2013-09-09 | 17:27:54
URL: http://emmasweetwood.bloggo.nu

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback