Hm.

Nu på senare dar har väldigt många kommit in på ämnet laggning, om det är okej eller inte. Och, på väldigt många bloggar kan man se eller kunde se när dem kommit fram med sina egna åsikter om hur vidare dem tycker lagg är bra eller dåligt. Jag hade varken orken eller intresset för att skriva om lagg då även om jag hade en stark åsikt och ville föra den fram så jag gör det nu istället. Laggning är väl en större del av när man sänker till FPS (som jag tror det heter.) Det är många som säger att - nej men jag kan filma utan att lagga - Svaret är nej. Okej, du kanske inte laggar för dig själv utan du springer på som vanligt, men för oss andra så gör du inte det inte alltid iallafall. Sedan tycker andra att det inte är okej att lagga på championat men det är okej att lagga när man slår personligt rekord. Men, jag tycker helt tvärtom. Vi säger att du kör figge's svåra bana på 1.35 och det är kanske bästa någonsin, du har kämpat och hittat vägar och verkligen lagt ned tid på banan medan någon annan laggar sig fram kanske bara med meningen att slå sitt egna rekord men pågrund utav detta lagg kommer hon/han på 1.32 medans dens personliga rekord var först 1.36. Ja, kul för dig att du slog ditt rekord men den personen som kämpat för sitt rekord är väl inte lika glad. Det finns dem som laggat sig till sitt rekord och sedan är rekordet så pass 'bra' att man inte kan slå det alls. Skit kul med tanke på hur ofta starstable rensar listorna. :D 
Bara för att någon annan laggat sig förbi ditt rekord ska du inte tro att du gör det rätta genom att lagga dig tillbaka på toppen. OM man nu måste lagga så lagga istället på championat det enda du vinner där är en rosett ingenting mer. Men på rekord m.m så tjänar du flera JS om du skulle vinna. Hade man BARA kunnat slagit sitt egna rekord hade jag inte brytt mig, men nu slår du ju inte bara ditt egna. Det har bliviti så himla orättvist på senaste. Okej om din dator är lite smått laggig av sig men när du själv startar lagg. Nej, det är inte okej någonstans. 
Nu ska jag inte verka som världens duktigaste för jag har med laggat i starstable och hade säkert fortfarande gjort det om jag kunnat, men jag laggade endast vid championat och ingenting annat det kan jag ju lova. Men, jag är endå väldigt glad över att jag inte längre kan lagga utan att fara åt helvete vart jag än rider. Det är rätt åt mig, men ni som nu laggar, är det så viktigt? vad vill du komma åt med laggandet? 
Är det så svårt att låta bli och lagga och vinna på det hederliga viset? :)

Kommentarer
Skrivet av: Rose Greenhill

Vet inte om det räknas som lagg att filma. Jag brukar filma championat för att kunna titta på det sen, har aldrig tänkt på att det kanske laggar till det hela så det är väl gränsfall. Speed hack däremot är inte ok!

Svar: Filmning sänker FPS och gör att man blir aning snabbare, väldigt många som kör på det :)
Jenny Snowhill

2013-06-19 | 21:44:11
Skrivet av: Sofia Turtlebear

Jag har aldrig laggat, min datr dör föresten av det typ XD Men jag fattar nt enns hur an gör O.O lagg är ju så jobbigt att spela med dessutom!
Jag är EMOT lagg!ღ

2013-07-17 | 19:56:02
URL: http://turtlebear.bloggo.nu/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback