I LIKE TO MOVE IT MOVE IT.

Ja, som jag sa var jag ju ute och kikade sommarhagar i Moorland för inte alls så längesedan och April hade med funderat på sommarhage så hon ringde mig idag och frågade om jag ville följa med att kika på sommarstugor i Valedale. Jag tackade verkligen inte nej, men jag har ju gått och börja skött Kelly's pollar på måndagar utifall hon ej hinner så Goldis fick följa med. :D
 
Jag lastade in Mårten och Goldis i transporten och där började våran resa.
Efter ca 1 timmes bilfärd är vi äntligen framme. Jag och April började att kolla nära stallet och tänkte att vi kunde stalla upp hästarna som skall med i stora stallet men vi hittade tyvärr inget lockande hus vid den delen. Och att hyra en box i Valedale's stora stall var ju lite dyrt. Iofs fick man ju rätt mycket på köpet men, vi hade bara inte budget till det. 
Vi promenadera över till andra delen och hittade hus i lite mer våran bugdet eller vad vi ska kalla det. Dock var inte husen lika fina som dem andra men med lite renovering så fixar det sig. 
Efter ca 45min letande hittade vi våran stuga. :D 
Utsidan utav huset är det inte direkt något större problem på, men på insidan fick man dock renovera en del. Detta var även en av det billigare husen. Jag och April har planerat in en flytt 15 Juni till den 29 Juni. Såklart förlänger vi om vi trivs. Bakom huset fanns ett lite mini hus, heh. Men där tänkte vi ha lite utrustning till dem lyckligt lottade pollarna som får hänga med. :D Jag har nog stora planer på att ta med Rokkis och Mårten. :)
Och, vet ni vad. Bakom huset fanns en enorm eller ja. Helt okej stor hage som jag tycker rankas som en betes hage, och där kommer då våra hästar få gå. :D Och, precis brevid fanns det ett litet stall, visserligen såg det mer ut som spiltor men men. :D Vi fick stå där för en billig slant och såklart kan man renovera där med. Så, vi har väldigt nära till hagarna och stallet. Känns sjukt mysigt och jag längtar verkligen. :)
 
nu saknas bara sommarhagarna för resten av lustiga familjen. :D

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback