Sorgensdag.

Idag är det sorgensdag. Min farfar har lämnat oss och blivit en av änglarna.

Våren 2011 sjuknade min kära farmor, cancer. Jag var mycket rädd, cancern hade ju tagit min mormor 2005. Min farmor kämpade om sitt liv. Och hösten 2011 blev hon frisk. Hon var en av få i min släkt som överlevt. Sommaren 2012 kom och hon blev sjuk igen.. Denna gången utan återvändo. Jag vågade inte hälsa på henne i sjukhuset. Sist jag gjorde det så dog någon. Mormor dog med sin hand i min. Men jag var tvungen, jag hälsade på henne, hon var helt borta. Jag fick krama henne men jag klarade inte av att vara kvar sen, jag åkte hem men mamma och pappa stannade kvar. Senare samma dag ringer mamma och säger att hon har somnat in. 15 augusti 2012 var ett datum att minnas. Jag var rädd över farfar, hade nyligen hört om en man som dog av sorg. Och farfar hade ju varit tillsammans med farmor i drygt 50år. Men han verkade ta det bra, han kunde väl inte erkänna sorgen. Min farfar var ganska tyst av sig, farmor skötte allt. Tvätt,prat,mat,handla ja allt. Han hade ju inte behövt göra något. Nu vart det en helomvändning för honom. Sommaren 2013 kom, ett år hade passerat. Han bestämde sig för att åka till finska gränsen tillsammans med min mamma och pappa. Jag hade åkt ned till göteborg då. Jag fick massa bilder över hur lycklig han var då. Oktober kom, det blev kallare.. Min farfar hade fått problem med magen. Han trodde på matförgiftning, men veckorna gick och därefter tvingade pappa iväg honom till sjukhuset, han kom aldrig därifrån. Han diagnoserades med cancer, men en väldigt liten. Men efter 1,5 vecka så sa läkarna att en operation går men han har tappat så mycket energi att det är lönlöst. Han skulle flyttas till ett annat sjukhus. En onsdag när jag gick mot bussen för att åka hem så tänkte jag att jag tar bussen till sjukhuset istället mamma är där och hälsar på farfar. Men jag hann aldrig med den bussen och åkte hem. Detta var tredje veckan på sjukhuset. Jag gick hem och spelade sso, jorvik hade kommit idag! Vad kunde gå fel.

Mamma var kvar i hos farfar och förklarade hur det ser ut, han verkade acceptera sitt öde. Han mådde hur bra som helst då, han kanske hade år kvar. Han pratade som vanligt och ja.. Var helt normal. Senare den dagen ringde mamma mig och sa att pappa oh min farbror var där och tog farväl. Min farfar hade nu lämnat oss. Under 3 veckor kunde det gå från att må bra till att hjärtat slutat slå.

Idag var det ett sista farväl. Jag vet inte vad jag ska gråta över mest. Att farfar
Är borta.. Alla 3 som jag brytt mig om som mest är borta eller så att min dröm
Om att alla dem inte finns på min 18års dag. Ja gråter bara.. Men jag vet att vart dom än är idag så har dom det mycket bättre.

Förevigt saknade förevigt älskade.


Mormor - 25 juni 2005.
Farmor - 15 augusti 2012.
Farfar - 23 oktober 2013.


Kommentarer
Skrivet av: Northon

Nej gud vad hemskt... Finns här såklart ifall du känner för att prata!
Ta en paus från sso, ta det lugnt och kom tillbaka när du känner dig redo <3

2013-11-19 | 15:20:43
Skrivet av: Scarlett Silverwood

naw jen ;c

2013-11-19 | 15:54:53
URL: http://silverwood.bloggplatsen.se
Skrivet av: Filippa Goldforest

Aw Gud vad hemskt :( Har själv död släkt och vet hur hemskt det är att ta farväl ;_; Usch, vet i alla fall precis hur hemskt det är vad du går igenom :c

2013-11-19 | 16:11:26
Skrivet av: Kate

Lyssnar alltid om du vill prata <3

2013-11-19 | 16:32:06
URL: http://katemistwood.blogg.se
Skrivet av: Sally Lightbridge

Fina vännen, du vet att jag finns där för dig. Alla tider på dygnet! :) <3

2013-11-19 | 17:37:26
URL: http://lightbridge.blogg.se
Skrivet av: Exenzia

Åh :(

2013-11-19 | 17:53:37
URL: http://exenzia.blogg.se/
Skrivet av: ebba diamondnight

när jag läste detta började jag gråta

2013-11-19 | 18:07:52
URL: http://jorvikarna.bloggo.nu
Skrivet av: Rebecca Winterbell

Finns vännen ♥
Kanske inte är bland dina närmsta vänner men vad gör det?♥

2013-11-19 | 18:07:52
URL: http://snowdancerz.blogg.se
Skrivet av: Caroline Winterdaughter

Beklagar... <3

2013-11-19 | 18:11:33
URL: http://winterdaughter.blogg.se/
Skrivet av: Calimbi

Beklagar Jen <3 <3

2013-11-19 | 18:27:02
URL: http://calimbi.blogg.se/
Skrivet av: Tuva Westlord

Men lilla gumman.. Jag vill bara åka hem till dig och krama om dig :(

Det är rentav hemskt att förlora folk i cancer, gjorde samma sak med min farfar runt 06.. Jag minns själv inte datumet och stänger av när nån säger det. Vill inte minnas. Han saknas mig varje dag, önskar att jag kunde få dig att må bättre - så säg till om jag ska åka hem till dig med typ B&J's eller dra med dig till stallet eller vad som helst om det blir lite bättre då pennan <3

2013-11-19 | 19:09:19
URL: http://fluffyfighter.blogg.se
Skrivet av: Juliette Stardawn

I am speechless, va stark Jen ♥

2013-11-19 | 19:14:18
URL: http://jstardawn.blogg.se/
Skrivet av: tuva eaststar

Jag gråter också bara att av höra det du skrev ;-(;-(;-(;-(:love:
Va stark och tro på dig ge aldrig upp ...Mvh Simon

2013-11-19 | 19:37:09
URL: http://tuva-eaststar.bloggo.nu
Skrivet av: Anonym

;-(

2013-11-19 | 19:38:00
Skrivet av: Emma Lightfall

Vet hur det känns... Min farmor gick bort år 2012 när jag ba var nio, trodde aldrig att hon skulle lämna oss när jag var så liten.. Min morfar lämnade oss för några år sedan också, tyvärr min jag ej vilket år.. Men tror iaf farmor dog av lunginflammation, vet inte riktig men hon hade iallafall astma.. Saknar dem av hela mitt hjärta! <3

2013-11-19 | 19:49:00
URL: http://nattstad.se/emma.lightfall
Skrivet av: Sofia Turtlebear

Jag tycker att din dröm är väldigt fin. jag vill inte att du ska bli mer ledsen, men även om du inte ser dem, så finns dem där hos dig <3

2013-11-19 | 19:56:39
URL: http://moonrider.blogg.se/
Skrivet av: Rose Highlee

Gråter med dig kompis! Fy tusan så hemskt, allt du gått igenom, att du klarat det. Jag förstår högt och tydligt att du gråtit dig nätterna igenom, tunga och långa tag, som du bestämt tar igenom, med gråten i dig .. Du är tapper min goda vän! Och jag förstår klart och tydligt, vad du menar, önskar jag vore hos dig, och krama om dig och säga "Allt är bra, dom är fortfarande med dig, och är hos dig hela tiden! Dom älskar dig högt och tydligt, och glömmer dig aldrig." Du är tapper, vad skulle dom ta sig till utan dig. Jag beklagar sorgen stort, och ger dig en kram. <3 <3 <3

2013-11-19 | 21:04:03
URL: http://rosehstarstable.blogg.se
Skrivet av: Renee Bluebridge

Beklagar Jen ;c förlorade också min farfar i magcancer för några år sen, vet hur det känns :(

2013-11-19 | 21:04:26
URL: http://bluebridge.blogg.se
Skrivet av: Korre

<3

2013-11-19 | 21:22:59
Skrivet av: Tove Mcfield

Jag gråter verkligen när jag läser detta, min mormor gick bort för 3 månader sedan och jag har varit deprimerad sen dess. Jag har nu endast min farfar, mamma, pappa och min bror vid min sida (har danska sysslingar och inga kusiner) Man öppnar verkligen ögonen när någon har dött, man tar inte allt för givet och man förstår att man ska spendera så mycket tid man kan med dom man älskar. ♥

2013-11-19 | 21:42:53
Skrivet av: Lova was here

Stay Strong

2013-11-19 | 21:50:17
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Skrivet av: Lova was here

Stay Strong

2013-11-19 | 21:50:17
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Vet hur det känns. När allt börjar det finns ett stort bränsår över hela dig och när allt blir värre blir såret värre, när allt är över så för att göra så att såret blir ännu värre kommer vatten med en mängd salt i bara för att göra skiter olidlIg, man sitter på lektion å tårarna rinner å folk stirrar på en som om man var riktigt dum i huvudet å kompisen som självklart vet allt tar dig därifrån å lärarna vet å säger inget om ni går. Det här är en själv klar het för många, inte för mig, jag var mobbad och är, jag fick se min farmor Tinabort mer å mer för varje gång jag var där till att tillslut bara vara skin och ben och inte kontakt bar och sen på kvällen få ett sms att hon inte finns mer, mamma var hos farfar pappa var utomlands s med sin nya fru farfar i trans. Jag hade inga vänner, jag var ensam, ingen att vända sig till, gå på begravning för att sen 3 veckor senare gå på gammelfarmors. För att sen förlora min bästa vän min c ponny Rambo i senskada, min katt vart brännskadad när jag tittade på tv å vi kokade vatten i kastrull å han skulle leka med det så han blev tvungen att avlivas vi ville inte att han skulle va utan ett ben, jag tittar aldrig mer på tv igen. Men genom allt kaos kom sso där jag kan gräva ner mig i, å i alltkaos jag lyckades skriva i denna text vill jag säga att jag finns för dig jen jag vet hur det är, min kik är nelliebfanetpagee å du kan höra avdig på sso ( Frida longlake) kram❤

2013-11-20 | 07:19:12
Skrivet av: Josfine Moonfall

Åh nej! ;u; det är ju hemskt!
men jen, tänk att de är med dig hela tiden bara i en annan värld! ta en paus från sso och bloggen om du känner för det <3 ta den tid du behöver.<3<3<3

Många kramar från ett troget fan :)

2013-11-20 | 08:14:25
URL: http://myjorviklife.bloggo.nu
Skrivet av: Jenny Skydawn

Finns! <3 Alla dem är döda för mig också bortsett från mormor utan morfar. Ingen av dem dog i cancer tror jag. :(

2013-11-20 | 11:46:31
URL: http://www.poffifighter.blogg.se
Skrivet av: Stephanie Snowhall

Aww, gumman :( <3 Du vet att jag alltid finns för dig! På SS och på KIK, 24 / 7, varje dag , hela året!

2013-11-20 | 13:54:16
URL: http://www.starstableplanet.blogg.se
Skrivet av: Jaquelin Goldbell

:( ...Jag förstår dig hur tufft det är att gå vidare..min mormor ( dog för 1 år sen (i ALS) och min morfar dog för 3 år sen (cancer)..och min låtsas mormor dog detta året (okänd owo)..Det är tufft :(!

2013-11-20 | 15:36:15
Skrivet av: Bella Seaside

Naaw Jen :love:

2013-11-20 | 17:59:54
URL: http://starstableryttarna.blogg.se
Skrivet av: Frida snowpaw

Men ååh vad hemskt:( r.i.p<3

2013-11-20 | 18:10:28
Skrivet av: Donna Fishstone

Hej jen.
2012 förlorade jag min farfar. Han blev 80 år gammal. Han var mycket gillad av många och många visste vem hann var. Han bråkade aldrig med någon förutom farmor. Han hade diabetes men fick det sent i livet. Sedan blev han svagare. Och han började gå till en maskin varannan dag i sjukhuset och rensa hela blodet i kroppen. Det tog 4 timmar men han blev starkare. Först skulle dem göra ngn grej i armen så han blev bra. Men det funkade inte, så han skulle få ha en grej i nacken i en lång period. Efter det skulle han få i andra armen. Min pappa pratade mycket med honom, för han bor i brasielien, (är halvt därifrån) Varje gång pappa ringde farfar så han alltid" om en månad får jag ta bort den här nack saken" och han var så glad! Sen en vecka innan den skulle ta bort var han mycket svag, och fick en stroke.
Då gick det inte attt rädda.
Han fick bli en ängel.
Man kan säga att han dog en vecka innan han blev frisk.
Jag vet hur det känns, på ett ungefär. :love:
Kram Donna

2013-11-20 | 20:35:40
URL: http://mylovelystarangel.blogg.se
Skrivet av: Nat

Du är stark, finns alltid för dig världens bästa jennis <3

2013-11-20 | 21:56:58
URL: http://natalieseason.blogg.se
Skrivet av: Linda Youyngwood

finns alltid om du vill prata bästa du <3

2013-11-21 | 16:32:20
Skrivet av: Lilz Rainstorm

Åh vad hemskt :( beklagar :( <3

2013-11-22 | 07:19:53
URL: http://starstableworld.se
Skrivet av: Melissa Silverforce

kram <3

2013-11-22 | 23:56:11
URL: http://silverforce.blogg.se
Skrivet av: Linnea Moondotter

... Känner samma sak, 10 augusti gick min farmor bort, jag vågade inte heller göra det, men efter en stund gjorde jag det, jag gick in på hennes avdelning på sjukhuset med ett pokerface. Jag klarade inte att se henne. Dagen efter var inte min pappa hemma när jag vaknade, mamma sa att han var med farmor som var jätte sjuk... När pappa kom hem grät han.. Jag fattade vad som hänt och sprangs väg. Men samma hör! Min farmor gjorde allt hemma farfar var ganska tyst av sig.. Finns❤️

2013-11-23 | 08:54:29
Skrivet av: Olivia Seastorm

Beklagar verkligen Jen.

Varje år firar vi jul hemma hos min moster och hennes man. Min mosters mans (hm vet inte vad det kallas) syster var alltid med med sin familj, sin dotter och sin man.

För två år sedan var sista året hon var med. Då hade hon amputerat bort flera fingrar och ett halvt ben, till knät.

Hon var en väldigt snäll person och hon pratade inte om sin cancer, hon levde och hon var gladare än mig. Hon hade Alltid ett leende på läpparna.

Ett tag innan hennes dotters student gick hon bort. Hon hade verkligen velat vara med på hennes student, men hon var svag och hade inte långt kvar. Hon fick iallafall se hennes klänning...

Förra julen var det så tomt, hon var en stor glädjespridare och högt älskad.

Min morfar dog ett år innan jag föddes av cancer, hann fick aldrig se mig eller min bror.

Jag vet hur det känns och jag beklagar verkligen.

Kram.

2013-11-23 | 13:39:09

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback