En förändrande kommentar!

En viss Hanna Lightbear kommenterade på min blogg idag med en text som är så sann så det nästan skär i hjärtat hur hemskt det är. 
 

Starstable Online, det bästa online spelet för oss som gillar hästar, eller bara vill få en social kontakt med andra runt om i landet. Absolut världens bästa spel, men, det finns en del att slipa på, eller hur? 

Det jag tänker på är hur vi behandar varandra, spelare mot spelare. Är du ny och ber om hjälp av någon som ex. spelat länge osv, får du ett "nej?". Säger inte att detta händer alltid, men visst kan dedtta hända. Förr var det "ja men visst, vad vill du ha hjälp med? :)" Men inte nu, personen i fråga är nybörjare, alltså mindre värd. Det är fel, oavsett om du spelat länge, är nybörjare eller vad du har för outfits, ska du alltid bli behandlad och bemött SCHYSST. Inge snack om saken. 

Förutom det finns det, precis som i riktiga livet, mer "kända" personer i spelet. Nämner inga namn alls, men det finns. DE blir utnyttjade, just för att dom är igenkända. Folk vill bli vän med dom för att få status, bara därför. Samma sak i riktiga livet, men varför i ett spel? Är det verkligen schysst tycker ni, att bara för att en person är igenkänd, får man utnyttja det för att själv komma åt status? Nej, eller hur? 

Tänk hur olika alla behandlas i ett online spel. Tänkt hur mycket det har förändrats sedan spelet startade. Då var alla likadana, ingen som stog högre rankad än den andra. Det var schysst, fanns personer överallt som hade något gemensamt. Spelet de älskade. Men nu idag, nästan så att allt handlar om att bli "känd". Inte schysst, inte bry sig om de nya i spelet, skit i dom liksom, de är ingenting jämfört med "oss". 

Tycker ni att detta funkar, tycker ni att detta är schysst, helt seriöst? Att man blir helt olika behandlade, ny som gammal, att folk är ute efter status... 

Sprid detta vidare, vi ska klara detta, ändra sättet hur Vi beter oss, målen är: 

♥ Kommer en spelare fram, ny som gammal, och frågar om hjälp, att den personen får ett SCHYSST svar, det ska inte spela någon roll i fall personen är på level 1 eller 14. 

♥ Vi ska inte jaga status, ALDRIG. Sök dina vänner med hjärtat, inte genom om du synns på någons blogg eller inte. Det ska kvitta, personligheten är det som räknas. 

♥ Uppföra oss schysst mot varandra, med RESPEKT. 

♥ Skapa en tryggare och roligare miljö på SSO: 

Sprid detta vidare, lägg ut på din blogg, skriv i chatten (men aldrig spamma). Gör vad DU känner är rätt, bara detta budskap sprids. Hjälp till du med, skapa en bättre värld att spela i ♥ 
Allt som krävs, är att du inte skriver att det var du som skapade detta projekt eller skrev texten, resten är upp till var och en. 



Tack för att du tog dig tid att läsa! :)
Detta var det Hanna sa i sin kommentar och det är så hemskt att det faktiskt är sant, tyvärr tycker jag också att flertal igenkända tar sin sits förgivet, men det är nog pga detta. Men, vi alla kan förbättra oss. En liten insats, det är fan allt som behövs!

Kommentarer
Skrivet av: Reggan

Så sant! Jag försöker iaf alltid vara schysst mot folk, så gott jag kan :) Hoppas folk läser det här och tar till sig!

2013-10-20 | 19:10:21
URL: http://www.eastwright.blogg.se
Skrivet av: Myra Riverfall

Bra skrivet!
Jag försöker hjälpa folk som frågar mig, alltid när jag kan. Var inte sålänge sedan man själv var det x) Sedan kan folk tycka det är jobbigt att nybörjare inte kan någonting. Man måste förklara precis Allt. Jag kan tycka att innan man raggar vänner i spelet kan man låta dem komma in lite i spelet först. Alltså nybörjarna. Vet inte, låter det vettigt?
Sedan det där med att folk söker status hos kända. Nu ska vi inte bara klandra "vanliga"/folk som inte är igenkända. Kända personer inom SSO (vissa, inte alla) kan bara tänka sig vara trevlig mot andra kända/coola. "för jag är ju känd så ingen kommer säga emot mig". Att folk med stora bloggar helt enkelt inte bryr sig om de som är vanliga. Tro mig, man har förmågan att utnyttja iallafall fast man är "känd.."

Tack för mig!!

Svar: Nu måste jag kyssa dig!! hah, nej men. Du är seriöst den första som jag någonsin hör skriver om att igenkända och kan utnyttja andra *-* Det verkar inte vissa fatta, och det gör mig frustrerad :(
Jenny Snowhill

2013-10-21 | 08:17:21
URL: http://mriverfall.blogg.se
Skrivet av: Hanna Lightbear

Ja.. Tyvärr är det sant, därför skrev jag detta. Vill på något sätt föra det vidare, och jag som ensam liten spelare har inte en chans. KUL att du håller med, KUL att du hjälper till att sprida textens budskap! :)

2013-10-21 | 17:14:50
URL: http://lightbear.blogg.se
Skrivet av: Lucy Flowerlake

Hon verkar ha kommenterat det på de flesta stora bloggar. Typ SSW också. Bra gjort Hanna! Jag har lagt ut texten på min blogg också. ^^

2013-10-21 | 20:11:06
URL: http://jorvikliv.bloggplatsen.se
Skrivet av: Lucy Flowerlake

Och det är så rätt! Såfort jag kommer på den personen så låter jag ingen utnyttja mej, men alla kanske inte gör så... och det är klart att det kan bli lite jobbigt om folk kommer fram och frågar saker hela tiden(!), men man ska ändå ge dem ett schysst bemötande. Jag försöker alltid hjälpa folk, dock kanske jag har bråttom att göra något för att jag måste sluta spela dator men då förklarar jag det snabbt innan jag rider iväg. Så tycker jag alla ska göra.

(Jag kanske lät lite skrytig? :P Jaja, det är smällar man får ta. Det var ju inte illa ment så...)

2013-10-21 | 20:15:58
URL: http://jorvikliv.bloggplatsen.se
Skrivet av: Alicia starnight

Stämmer inte ett dugg! :blush:hehe vet att många börjat hata mej för att jag säger till många att den o den är dum!!!

2013-10-22 | 17:09:09
URL: http://aliciastarstable.blogg.se
Skrivet av: Alicia Starnight

Haha kommentaren ovan är inte jag, hon låtsas bara. Jag signerar alltid mina inlägg också. Tack för du sa till Jen.
Och du som låtsas vara jag, ta dig och sluta upp.

2013-10-22 | 18:01:33
URL: http://aliciastarstable.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

:thumbdown::mad::question::-|;-(:-s:-O:-d:-P:-):bigeyes::tired::mad::love::love::blush:

2013-10-22 | 18:24:55

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback