En ridtur med April!

 
 
 
Såhär på kvällskvisten kände jag att Chels var lite orolig i stallet och gick runt i boxen väldigt mycket. Jag valde att ta ut henne och låta henne springa i en paddock vid stallinfarten. Hon vägrade lugna ned sig så jag lät henne springa runt där medans jag hämtade sadel,schabrak & träns. När jag väl kom tillbaka så ser jag April & hennes häst Musse. Jag börjar prata med app medans jag sadlar Chelsea som blivit lite lugnare utav att hälsa på Musse,jag frågade app om hon ville följa med till Gröndal och rida en tur, eftersom att jag antog att Chels behövde få röra på sig ordentligt. April tog emot mitt erbjudande och vi började rida iväg. Efter att ha klampat i skogen i någon timme så var det dags att gå hem, chels hade blivit lite lugnare men fortfarande lite nervös. Men för vad vet jag inte, så jag valde att låta henne stå i paddocken över natten, men för att hon inte ska få vara helt ensam så tog jag även dit Bay. Han är den enda av mina hästar som inte reagerar på nervösa hästar. 
Imorgon får vi se hur det är med Chels, men jag tror hon klarar sig fin fint :D 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Elsa Longlord

Hoppas hon lugnar ner sig. Vad mysigt ni verkar ha haft ^^

2013-10-28 | 22:04:58
URL: http://longlord.weebly.com
Skrivet av: Elsa Longlord

Hoppas hon lugnar ner sig. Vad mysigt ni verkar ha haft ^^

2013-10-28 | 22:04:59
URL: http://longlord.weebly.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback