Hoppning med Molle.

Igår kväll så tog jag ut Molle på en lång promenad, det slutade att vi började hoppa i Marleys paddock.Molle har ju en skada som gdå hindrar honom från att tävla och helst träna med, men veterinären har sagt att lite hoppning skadar honom inte. Utan det kan mjuka upp honom, men så mycket träning som en tävlingshäst behöver tål han inte. Så det började med att vi värmde upp rätt länge, han gillar att trava runt och detta vsr första gången jag skulle hoppa med Molle. 
 
Han är väldigt duktig och lyssnar på en. Man behöver inte dra mycket, men som hans fd ägare sa så var han aldrig någon problem häst inte ens vid inridingen och ja, det är ju en perfekt tävlingshäst. Han tävlade med dressyr, men hoppade lite då och då. Jag började hoppa 95cm med honom. Eftersom jag inte hoppat så mycket på sista tiden. Som sagt tog det ett tag innan jag vågade hoppa med honom, ville ju inte skada honom. Så vi red fram till hindret,förbi m.m. 
Men, tillslut var det dags. Tror nog Molle med blivit små irriterad på mig som velade fram och tillbaka. Och vi kom fram i galopp och jag var riktigt nervös, nästan lite skakig. Men, allt gick super fint. Molle var riktigt duktig och lät sig inte distraheras utav min nervositet!
Vi kom lite snett på hindret, men han verkade ju vet vad han ska göra. Allt gick fint men han snuddade lite i hindret. Och det förstår jag då han inte kan lyfta på hovarna som dem andra hopphästarna kan! 
Men, jag är stolt över min Molle. Och kommit över min räddsla att hoppa med honom trotts sin skada. :)
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback