Rockhurricane aka Harry.


Kort information om min häst.
Fullständiga namn ~ Rockhurricane "Harry".  - Födelseår ~ 2002. - Kön ~ Hingst. -  Ras ~ Andalusier. 
 
Dom flesta kanske minns min bruna andalusier Diwa?, i vilket fall som så är Harry Diwas helbror. Harry är dock 2 år yngre än Diwa. Harry är inte alls som Diwa, Harry är en generös, lydig, nyfiken och smått galen. Harry är vältränad och är ett enormt fint psyke. Harry såldes som en dressyr & avels hingst, med inslag av hoppning. Men hos mig kommer Harry att få gå som en hopphäst, eftersom att det inte var Harrys starka sida så ska vi tillsammans skapa den tryggheten!  Harry är annars en väldigt lugn kille och kommer snabbt överäns med andra hästar. Harry kommer att få gå tillsammans med Stormen & Monstret om dagarna. 
 
Tävlingkarriär. ~ Harry har endast deltagit i olika hingstuställningar och ridklubbstävlingar. Harry har aldrig träffat på en ryttare som är villig att arbete upp honom till en bättre dressyrhäst och har därför inte tävlat högre.
 
Utbildning. ~ Harry utbildades mycket inom dressyr och hoppning ibland. Man insåg därför också att hoppning inte är något för Harry då han inte gillade miljön. Jag kommer arbeta upp honom att bli en perfekt hopphäst och få honom att känna sig trygg. 
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Lucy Westlake

så du köpte den ändå ;)

Svar: Men jaa :DD
Jenny Snowhill

2014-02-11 | 15:55:43
URL: http://westlake.blogg.se/
Skrivet av: Zoe Yellowtree

Vad fin den skulle jag oxå villa ha <3

2014-02-17 | 19:22:11

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback