Mina hästar, varför Jen?

 Varför äger jag dom hästarna jag gör? Detta inlägg är inspererat från Sally Lightbridge som tidigare fått ett önskemål från Lily Mclee att göra detta inlägg. Länkar till deras blogg hittar du genom att klicka på deras namn!

Om man bortser från Bay, min startis så ska jag nu berätta om varför jag köpt mina hästar. I den ordningen jag köpt dom, det kan hoppa i historien med tanke på att jag haft miljoner hästar som sedan fått lämna familjen Snowhill.
 
 
 
Nortgaze "Nogge" var en av dom första hästarna i mitt stall. Jag hade länge tittat på denna häst när den kom, och även spärrat upp ögonen för den extra mycket när häst funktionen inte fanns. Hade vid det laget ingen aning om att denna skulle komma. När den väl komma tvekade jag lite. Men Lucy fick mig att köpa den och jag i min tur fick sedan April att köpa den. Efter flera månader i min ägo döptes han om till Smokeeye "Mårten" och lever idag ett fint liv i mitt stall. Dock har han förlorat sin charm i mina ögon, men i mitt hjärta betyder han mycket mer än 2500JS.
 
 
Nigthshadow "Shacco"var inte ett minsta lilla tvek. Kanske lite på hans färg på man och svans. Knopparna visste jag att jag skulle bli av med. Jag hade råd med honom och kände att detta är en Jen häst. Mina drömmars häst i verkligheten har nu kommit till Star stable. Jag drömde mig bort och samtidigt klickade jag hem honom. Han stod nu i mitt stall.. han var min häst. Jag är förbannat nöjd med honom och kommer deffenetivt aldrig sälja honom. Någonting som är lite sorligt är att jag minns inte veckorna efter jag köpt honom, när han levlades oså. Inga bilder finns på bloggen som tyder över att jag ens någonsin levlat honom. :s
Star stable har nu gjort det officiellt att frieser hästar skulle komma. Och deras beskrivning och bilder utav dom var underbara. Redan då visste jag att hur dom än ser ut kommer jag ha en. Och jag kommer älska den!
Den dagen kom, frieserna stod där vid steves. Jag klickade fort som tusan hem den svart/blåa men efter drygt 1 timme insåg jag att detta är inte den jag vill ha. Jag gick tillbaka till Steves och kollade, jag fastnade nu för den gråa. Jag valde att köpa den med, men jag döpte dom boda till Skywalker. Det tog mig 30min att välja mellan dessa, och tyvärr fick den blå/svarta åka. Idag är jag fortfarande lyckligt förälskad i min frieser och är nöjd över min Skywalker "Monstret"
 
Efter flera veckors väntan på en ny häst kunde jag inte vänta längre. Jag valde att titta runt på dom som redan fanns. Jag fastade inte för någon speciell, men en dag ville jag prov rida den hästen jag hatade mest (efter en viss annan) Jag fick rida Amanda Lightfields & Lucy Westlakes Ahkal teke och jag fick sådana fjärilar i magen. Den var vacker när man red den. Jag ville ha den direkt. Men ett pris på 990sc för en häst jag rent tekniskt hatade, var det värt det? Jag tänkte ytterligare en dag på vad jag skulle göra, vad ska den heta? Jag hade bestämt att det skulle vara ett sto. Min kompis Emilia Moonpaw kom med förslag på namn och det var då Scarletchaser "Chelsea" föddes. Idag är jag fortfarnade kär i hästen och rekommenderar den starkt för som funderar på den men inte riktigt kommit enda fram. Tro mig, det är värt det!
 

En dag stod jag och tittade på paintarna tillsammans med Natalie Season. Hon ville köpa en ny häst och jag fick äran att köpa den åt henne, jag fick rida den först av alla och tyckte den var så söt så jag kunde inte hålla mina egna händer i styr och köpte samma häst kanske 3-5 dagar efter. Namnet fick bli Marbleghost "Molle". Men jag var inget fan utav gulliga namn så som Molle. Så jag valde att döpa om honom till Dayplay "Dalton" Jag gillade inte hur hästen såg ut framifrån och det tog mig bra länge att veta vilken man den ska ha. Även idag har jag samma problem, det velar hela tiden. Beror helt klart på vilket humör man är på. Men i det stora hela är han kanske inte den vackraste åsnan i ladan men helt klart en häst som är värd att hyllas!
Därefter kom min kära Stormghost "Stormen"hem. Han hade funnits länge på Jorviksmarker. Men eftersom min starthäst var vit så ville jag inte ens titta på denna. Men, efter att ha köpt en annan andalusier som idag är såld blev jag beroende av stora hästar och klickade hem denna bland annat. En dag så skulle en säljas, min bork eller min vita. Det tog mig en stund att lista ut och jag tog det beslutet att låta Stormen stanna. Och jag är så nöjd. Idag är han den vackraste hästen i mitt stall och även om han borde varit i levdel 15 för längesedan så är han fortfarande en av mina stor favoriter!
Efter att ha beslutat mig för att byta ponny färg så kom Applesmash "Äpplet"hem. Jag hade vid tidigare tillfälle ägt denna häst, men inte mer än 2 timmar max. Nu var det dags för återförening. Jag kände att det var dags att liva upp stallet med lite mer färg och eftersom drygt 90% utav hästarna i mitt stall då var antingen svarta eller vita så behövdes det lite mer färg. Men varför tog jag inte en annan ponny då för? Denna är inte så värst olik dom vita eftersom den är så pass ljus. Denna tilltalade mig mest, och eftersom att jag nyligen efter 1års anvädning utav det vita korta håret bytt ut mot det röda så kändes detta som en typisk ny Jen häst. Jag är glad över mitt köp men saknar min gamla ponny ibland!  Äpplet kommer dock inte åka någonstans mer än till hästön.
Oldcrush "Shiro" var ett svårt beslut för mig att göra. Efter att ha ratat hur formen på sadeln och schabraket blev. Men, det tog mig 5st olika provridning på olika araber för att inse att jag faktiskt tyckte om den. Namnet var redan klart sedan innan och det tror jag påskynade mitt intresse för araben. Den svarta tilltalade mig såklart mest eftersom att den ja... den var svart. Måste jag säga mer än så haha. Han kanske inte rids mest nu för tiden men han har fortfarande utstrålning och charm i stallet och jag kommer deffenetivt ha kvar honom!
 
Rosebelle "Rosita" tror jag mest var ett impulsköp. Jag vaknade en lördag morgon och kollade bloggar, jag hade hamnat på Esmeralda Silverforces och där såg jag en bild på henne och hennes paint. Jag låg nog och kollade på bilden och granskade hästen i 20min. Jag tittade på alla detaljer och kom på tänkbara färger att använda på hästen. Jag loggade senare in för att titta på hästen personligt och ville gärna provrida den. Men vid det laget kom jag inte på vems häst jag skulle fråga efter. Därav valde jag att köpa den själv. Jag tyckte mest att det såg ut som ett sto i längre man och jag vill såklart ha mer ston i mitt stall än bara 1. Så Rosita fick följa med mig hem och gick otroligt snabbt från att titta på bilder med på henne till att ta bilder på henne själv! Jag är väldigt nöjd med mitt köp och älskar denna häst olagligt mycket.
 
 Detta var då om alla mina hästar som jag äger just nu. Imorgon kommer även en "minns du" inlägg om hästar jag haft genom tiderna. Dock inte mer text än namn & ras. :D
 

Kommentarer
Skrivet av: Esmeralda Silverforce

Hahaha, jag tror att fler än du har råkat klicka hem rödskäcken efter att jag gjorde det... en kedjereaktion jag inte hade väntat mig x)

Svar: Hahah, ja :( den är ju förbannat fin!
Jenny Snowhill

2014-01-29 | 21:50:47
URL: http://monokerus.se/
Skrivet av: Emily Staråaw

Åh så himla fin bild med araben *_*

Svar: Tackar! :D
Jenny Snowhill

2014-01-30 | 11:44:21
URL: http://emilystarpaww.blogg.se
Skrivet av: Andrea Dolphinlund

Saknar några hästar... men endå fint inlägg:) jag brukar läsa din blogg men aldrig komentera :D

Undrar en sak, kan jag få kalla en av mina häztar Shiro, tycker der är ett så underbart namn...

Svar: Åh, vad kul att du gillar det! :D Ja självklart kan du ta namnet! :D
Jenny Snowhill

2014-02-04 | 17:57:31

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback