Jorviks hästar!

Dem flesta har börjat med detta, och jag tänkte hoppa på tåget. Men, jag ursäktar för bilderna, tog dem så sent så ja blekte upp dem ganska mycket! :D 
 
Och jag ursäktar för att jag är en sådan bitter person,och kräsen! Vill även säga att detta är min personliga åsikt! :) Ta verkligen inte åt er av det jag säger! :) 
MYCKET TEXT VARNING.
Första hållplatsen är Gylleneåsarnas dal! Och deras utbud av hästar är inte så jätte mycket. Men, innehållet då!?
Jag kommer alltid börja med den första från vänster!

Moraben!
Denna häst kostar 690 (rätta mig om jag har fel.) 
Jag dissar den pga den ser mer rosa ut än någon annan färg. Jag har ett eget speciellt namn åt denna häst. Men jag tänker inte dela med mig utav det här. Jag skulle inte köpa denna häst just pga att jag helst inte rider runt på en rosa/hudfärgad häst. Annars gillar jag teckningen, speciellt bläsen.
 
Denna polle är lite billigare den kostar 590. Den är en blandning mellan palomino skulle jag väl påstå, jag gillar den inte heller pga att den ser så biffig ut och rätt sur. Plus att jag vet inte vad jag ska säga om dem där benen. :/ Jag tycker inte den är någon charmknutt helt enkelt.
 
Och nu till den dyraste i stallet. 790! 
Det är tyvärr inget pris jag skulle vilja betala för den, jag gillar teckningen, men jag hade hellre haft en svart man och svans på den hästen. Det lilla skulle ändra min syn på hästen enormt. Men just pga den bruna manen så får den en tummen ner! 
 Nu hamnar vi hos marley! :D Han har störst utbud utav hästar, så det blir 2 bilder. :)
Åter igen, börjar från vänster! :)
 
Appaloosa / Paint horse.
Vi börjar med pippi hästen som dem flesta säger. Den kostar 890sc. Jag tycker den är värd det faktiskt, den har sin charm. Fast jag hade hellre haft den en aning vitare, då det gråa ser lite ut som smuts om man jämför den med den hel vita från starten! :) Men, denna häst får den första tummen upp. Jag tycker den tillalar en rätt mycket. 
 
Nu till dem efterlängtade paintarna. Många suktade väldigt mycket efter dem. Men, är dem så omtyckta som planerat?
 
Vi börjar med den fuxfärgade tobianon! 
Jag tycker denna häst påminner mig om den där 'envisa' ridskole ponnyn. Jag tycker verkligen den är söt och värd sina 790sc. Det är dessvärre ingen häst som jag har planer på att köpa eller vill. Den passar bäst i en längre man. Men jag gillar inte teckningen i ansiktet. Den hade fått haft lite större area med vitt. :)
Så tyvärr en diss från mig när det gäller att köpa den, men en hiss för att jag tycker den är charmig.

Toveron, den är nog den hästen jag gillar mest utav paintarna. Dens isblåa ögon bara drar ens starcoins till sig. Men, det är fortfarande ingen häst jag skulle vilja ha. Men, det är den finaste painten, och en häst jag skulle rekomendera! Och helt klart värd sina 790. :) Så, en hiss.
 
Tobiano, det var denna paint jag köpte. Jag tyckte om den mycket då, men idag ser det ut som en död kossa, typ skelett kossa. Den ser även lite blind ut i ansiktet. Så, jag tycker inte den är värd sina 790 tyvärr. 
Så den får en diss.
 
Fuxfärgade overon, jag tyckte den var hemskt i början. Jag tyckte verkligen inte om den, nu är den lite små okej, med längre man såklart. Men, den är inte värd sina 790sc. Utan mer 450-500sc. Så en diss från mig.
 
 
Holländskt varmblod / appaloosa.
Så, nu kommer vi till dem holländska varmbloden.
Den första har en av starstables finaste teckningar, den är en perfekt start häst enligt mig. Dock, är den som finast i vit man & svans. Det är också en sådan där ridskole ponny i mina ögon. Ingenting för mig, men hade den haft vit man och svans hade jag deffentivt hissat den. Så, en diss från mig, men den är värd sina 560sc. :)
 
Nu till en stor favorit i mina ögon, denna häst kostar endast 490sc och är helt klart värd så mycket mer. Den må vara enkel och tråkig i andras ögon. Men, utav alla bruna hästar på starstable så är denna den finaste. Jag kan hålla med på fronten om att den är lite små tråkig, men när du sätter sig upp på den så kan jag garantera att du inte känner så längre! :)
Så, en hiss från mig!
 
Åter till denna rosa häst, nu har den blivit lite annorlunda. Den har svart man, det måste jag hissa starstable teamet om, att dem gjort en likadan häst men ändrat manfärg, eftersom du nu kan ändra frisyer hit och dit! Men, jag dissar dessvärre fortfarande färgen. Den kostar dock bara 390sc, så den är inte dyrast i världen. Så, det är ett bra pris för denna häst!
Men, en diss.
 
Appaloosan,denna tycker jag dessvärre inte om. På omslagsbilden så såg den väldigt fin ut, och den hade svart man & svans. Men såklart, alla bilder ser bättre ut än i spelet. Men, denna enligt mig är inte värd sina 890sc. Så en diss!
 Nu till vingården, dessa hästar stod förr hos Marley. Men, blev flyttade!

Ahkal teké.
Nu förtiden kallas denna häst endast cremellon. Det är dens kännetecken, i början tyckte jag den så hemsk ut. Jag förstod mig inte på den, blev besviken. Och att den kostade 1290sc från början. Utav vissa anledningar har dem sänkt priset på hästarna till 990sc. Jag tycker fortfarande det är lite små dyrt för denna häst. Men, den är deffenetivt värt det. Hens isblåa ögon och färg av sammet känns det som. Den får en stor hiss!
 
Denna häst vet jag inte riktigt vart jag ska placera. Det ser ut som en guldklimp. Ingen bra sådan, jag gillar inte hens ben, och inte man färgen. Lite svartare tack. Den är inte värd sina 990sc. Den klassar sig i mina ögon ungefär som den rosa moraben & den rosa holländska varmblodet. Men, jag tar hellre denna än någon av dem. Men, en diss!
 Nu landar vi hos fort pinta. Deras utbud är också väldigt stort. Men, inte alls lika bra. :)
 
Danskt varmblod / oldenburg.
Denna polle går att välja som start häst i början. Innan hästfunktionen kom kallade man denna svart. Nu är den mer gråbrun. Jag gillar den i vitman och knoppar, den är charmig i sitt sätt. Den kostar 520sc och det är inte så farligt för denna polle. Men hens trumpor är alldeles för gråa. Men, jag ger denna en hiss för charmen men jag skulle inte köpa den! :)
 
Denna häst har jag tyckt liknar någonting som nyss kom ur cementblandaren. Den ser oljlig ut, svettig om inte minst. Den kostar bara 390sc. Så den är värd sina pengar, men utseende messigt så är det verkligen inte min typ av häst! Så diss. 
 
Detta var en av dem första nya häst färgerna som kom, utöver dem man kan välja i starten. Folk var kära i den, och det var ju knoppade hästar. Jag gillar den inte, men värd sina ynka 300sc. Men, det blir en diss. :/
 
Nu till oldenburgarna!
 
Denna svarta häst är en gud, jag älskar den av hela mitt hjärta. Och den är värd mer än ynka 690sc. Men, bra med billigt true that. Jag rekomenderar denna häst stort för er som vill ha en svart, varför inte få en vit bläs på köpet lixom! :D Så en stor hiss. :)
 
Den gråa, folk blev lite smått till sig utav denna häst, jag har ägt den 2 gånger. Ingenting för mig, den är helt okej i utseendet. Inga större fel, men den är tråkig. Den är inte värd sina 890sc. Inte enligt mig, så en diss.
 
Denna häst förstår jag mig inte på, det är mamman till den rosa känner jag. Har den ätit för mycket morötter? Nej, med sina 690sc så skulle jag inte ens tänka på att köpa den. Dem får betala mig för att jag ska ha den i mitt stall känner jag.. :( En diss!
 Nu i våran resa på dem bästa hästen landet vi hos Firgrove. :D (jag glömde byta skor ehe..)
 
Morgan!
Detta var också bland dem första hästarna som kom. Men, är dem verkligen så bra?

Den första hästen har jag sneglat på ett tag, den är söt. Men den har en sådan där ridskole känsla. Den kostar bara 390sc så det är ett kap. Jag skulle inte köpa den i första hand, men det är en hiss från mig! :)
 
Detta är också en wtf häst. Jag menar, fanns det verkligen INGET annat att komma på. Den har gulman.. :) GUL!!!!. Okej, nu ska vi inte vara sådana. Denna är unik, som tusan. Så, om du har en och är stolt över den, och gillar färgen så är du en av mina förebilder. För den är unik, och därför hissar jag den. Det är nästan intill ingen som jag ser med denna häst. Så, i köp väg NEJ. Men, det är kul att vara unik. Så, en hiss & diss. :) Och såklart värd sina 620sc! :)
 
Denna häst köpte jag faktiskt i början, den är inte värd sina 890sc. Och ingen häst jag rekomenderar, min stod i ett hörn och samlade damm. Jag trodde man kunde byta manfärg förr, därför jag köpte den. Så, en diss tyvärr!
 
 
 
Näst sista platsen är valedale!
 
Engelskt fullblod!
Den svarta hästen blev en stor favorit, den kostade 1290sc när den kom ut för testryttarna. Men sänktes till hela 890sc för alla. Den är värd sina 890, men inte 1290. Jag tycker 1290sc är för mycket för en standard modell. Men, den är grymt fin. Och en hiss från mig. :) Verkligen någonting jag rekomenderar. 
 
Nästa häst, den har fel manfärg. Manen är svartare än hästen själv. Hade den varit brun hade det funkat, men nu är hästen inte brun, utan grå typ. Nej, jag tycker inte om denna manfärg på den. 590sc är den värd, det säger jag. Men, en diss från mig tyvärr. :)
 
Denna häst är ungefär som den i fort pinta, men mörkare man. Så om det står mellan fort pinta och denna så tar jag denna. Denna är dock lite dyrare 90sc dyrare. Den kostar 390. Det är den värd, så jag rekomenderar denna utav dem 2. Men, jag dissar dem! :)
 Sist men inte minst, steves gård!
 
Frieser!
Detta är nog någonting som blev populärt fort och fortfarande har sin charm. Dem kostar endast 990. Och enligt starstable skulle dem höjas. Men när?
 
Vi börjar med den svartblåa. Denna la jag märkte till först,och köpte den med. Men, jag tyckte inte de utstrålade min personlighet som en annan. Jag dissar den inte, men ingenting för mig! :)
 
Den gråa är dock mer jag, jag har den nu och är nöjd med den hästen utav dessa tre. Jag rekomenderar dem alla för dem är speciella. Men, denna är nog jag mest förälskad i! :)
 
Och den bruna, den är mer stoig än dem andra två tycker jag, och den är otroligt fin! :) Nästan så jag lite ångrar att denna inte är min. Men, jag hissar denna också! :D 
 Ni har säkert inte orkat ta er genom hela texten. Men, jag tänkte ta en sumering, utav dem 3 hästar jag faktiskt är stolt över att starstable drog hit. Dem behöver inte bara vara hästar jag gillar, utan även hissar till teamet för deras bra arbete med hästarna! :D
 
Den första är helt klart den svarta oldenburgaren. Dem gjorde ett bra jobb, och jag är super nöjd! :D 
En annan häst jag vill lyfta fram är en grå/bruna morganen med gul man. Den är unik, och inte lik vilket häst som helst. Så,oavsett mina blandade känslor för den hästen så har starstable gjort ett bra jobb! :D
Och sist vill jag hissa friesrarna, allt jobb bakom dem. Väl gjort och bra, nej. Jag älskade dem från stunden dem kom, tills dagen dem försvinner känns det som. Så, en stor hiss tilll det med! :D 
 
Så, tack för att ni läste. Kom gärna med era åsikter! :D

Kommentarer
Skrivet av: Cristina Silverbell

Håller med dig om det mesta! Haha åh jag hatälskar verkligen morganhästen med gul man! Det är så att jag liksom inte kan bestämma mig om jag tycker den är snygg eller bara ful ;D Men diggar de flesta raser som star stable teamet tagit fram!

Svar: Ja! :D
Jenny Snowhill

2013-08-21 | 13:15:04
URL: http://starstableteam.blogg.se
Skrivet av: Hedvig Mcfield

Har för mig att den bruna moraben komstar 590 inte 790 :) annars var det är superinlägg :D Gillar det verkligen.

Svar: Ska kolla upp de! :D tack!
Jenny Snowhill

2013-08-21 | 15:32:10
URL: http://hedvigmcfield.blogg.se
Skrivet av: dina queennight

Jag HATAR den där hästen med gul man den är SUPER ful enligt mig men de andra hästarna är hyfsat fina men vissa är ju enligt mig finare en andra men jag gillar int de som har "rosa" färg på man och svans och kroppen de är oxå fula men sen i fp stallet som är brun med svart man o svans är int så ful som du tyckte

2013-08-21 | 19:02:42
Skrivet av: Alexandra Mistdawn

Eh, NO OFFENS! *-*

Detta är bara vad jag tror, men den gula moraben kostar 790sc :) Borken i vingården kostar 890sc :) Och den fuxfärgade morganen kostar 320, men ja alla kan ha fel ibland, annars tyckte jag det var för det mesta rätt pris på allt! :)


Svar: Tack!, var lite osäker. xD
Jenny Snowhill

2013-08-21 | 20:27:44
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Skrivet av: Tove Mcfield

Den bruna moraben på översta bilden kostar 590 och den gula som jag kallar den 790 :3

2013-08-22 | 18:34:27

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback