Dead Island. ~ Around every corner del 1 av 2.

Around every corner kommer i 2 delar. 
~ Tidigare i Dead Island. ~
~ Sky & hans vänner blir utslängda ur en grupp men inte långt därefter intagna i en annan. Akora är ledare där, vad som helst kan ske då. Dem har även träffat på Fuji. Ett sto vars föl är halft muterad. Vi har även fått reda på att en viss Ajattra är zombiernas ledare. Nu gäller det att ha huvudet på skaft. ~
 
 
 
- Sky närmar sig ladan med försiktiga steg, han hör en massa ljud, ljud som han hört förr. Ett flåsande ljud, och en massa kedjor. Det låter även som att det är någonting som slits sönder där inne. Sky hinner inte närmare föräns Akora ser honom. -
 
Akora - SKY! - Akora börjar bli orolig, orolig att Sky ska förstöra hans planer. -
- Sky märker Akora och blir ofokuserad på det han just höll på med. Akora närmar sig honom med storm steg och börjar prata med honom. Akora låter trevligare än någonsin. Han föreslår att dem ska gå vidare till dem andra istället för att stå här och grumla. Sky håller med Akora och glömmer helt bort ladan. Senare på kvällen börjar Fuji få otroliga smärtor. Hon börjar rulla sig fram och tillbaka. - 
 
Saph - Hur mår du Fuji ?
- Fuji verkar inte höra Saph utan hon fortsätter att försöka bli av med smärtan. Kvällen närmar sig och Fuji verkar ha somnat. Saph är väldigt orolig över sin nya vän och bestämmer sig för att vandra upp till denna pojk som nu tror på andar och försöka bli av med Fujis smärta. Hon försöker väcka Seco & Sky och lyckas. Dem tycker att Saph har en poäng och bestämmer sig för att följa med Saph dagen där på. -
 
Saph - Fuji vakna. Vi måste gå nu!
Fuji - Vart då?
Seco - Vi ska ta dig till ett bättre ställen, försöka bli av med din smärta. 
- Seco lyfter upp henne på ryggen och därefter börjar deras resa. Innan dem hinner ut så stoppar såklart Akora dem. -
Akora - Och vart tror ni att ni ska.. ?
Sky - Vi ska försöka rädda Fuji innan det är försent. Vi ska upp till Bay och låta honom tala. Det är det enda vi kan göra för att försöka rädda henne Akora. Låt oss bara gå. 
Akora - Jag är rädd att jag inte kan göra det. Vi vet ju alla hur du är Sky. Lämnar sina vänner för att dö i skogen, medans du latar dig på marken. - Akora ger ut ett hånfullt skratt. - 
- Seco hugger efter Akora och försöker tala vett i honom att han valde själv att springa in i skogen. Akora flinar än. - 
Akora - Och vilken gentleman du är Sky. Låter dina skadade vänner bära runt på ett tjockt sto. Riktigt duktigt.
Sky - Du lever på att skada andra. Du är ett riktigt monster. 
Akora - Om du bara visste min vän.. om du bara visste. - Akora vandrar tillbaka till dem andra och låter dem gå. Men inte så enkelt. - 
 
- Akora går till sina medhjälpare och ber dem släppa ut 4-6st biters ur ladan och locka dem till Sky. -
Akora - Det är dags att han får känna på lite riktig action. 
- Akoras vänner går mot ladan och öppnar grinden, där efter så försöker dem styra gruppen mot Sky och hans vänner. - 
 
 
 
- Sky & hans vänner har kommit en bra bit påväg nu, dem har inte långt kvar. Inte Fuji heller, hennes inre smärtor börjar verkligen göra ont. Och hon har börjat få kraftiga blödningar. - 
Fuji - Hörrni, jag orkar inte längre. Lämna mig i buskarna och spring tillbaka till lägret!!
Seco - Vi lämnar dig inte här Fuji. Vi ska göra allt för att du ska överleva! 
Saph - Exakt, vi har inte långt kvar Fuji, håll ut. - Saph börjar fälla tårar och hon tror detta är slutet för sin vän. - 
 
- Efter ca 25min är dem äntligen framme. typ som en grotta, dem ser en fin liten brasa och en massa drycker. Dem kan inte kommit fel. -
 
 
 
Bay - OCH VILKA ÄR NI !?.. ÄR NI BITNA!?
Saph - Nej, vi är inte bitna, nästan värre faktiskt. 
Bay - Hur kan ni det vara värre !?
Seco - Våran kompis här är dräktig, med ett av dessa monster där ute. 
Bay - AJAJ. Inte bra inte bra inte bra. - Bay börjar cirkulera inne i grottan och funderar. -
Bay - Hmm.. hmm.. så detta föl blir en zombie. 
Sky - Är du säker? 
Bay - Jaja, detta hände för inte allt så längesedan. En tjej kom hit med stora smärtor och ville att jag skulle få bort dem. Jag förklarade för henne att hennes föl inte kommer komma ut levande och att hon inte heller komma klara det levande. 
Seco - Så det finns verkligen ingenting vi kan göra !?
Bay - Vi kan få slut på smärtan och låta henne dö en bättre död än den hon kommer att gå igenom.
 
- Fuji vaknar till och känner hur det verkligen gör ont. Fuji börjar svettas och hon känner att det är dags att föda. Dock börjar hon få gråa sprickningar runt kroppen.. det kan inte vara normalt -
 
 
 
- Fuji snurrar runt en massa gånger och verkligen försöker bli av med smärtan. Hon skriker efter hjälp, men ingen kan göra någonting. -
Fuji - STÅ INTE BARA DÄR HJÄLP!!
- Seco fäller tårar och kan inte se detta mer. Seco bestämmer sig för att göra av med problemet. Han springer ut för att hämta en sten och kasta den i huvudet på Fuji, men han hinner inte ut föräns Fuji föder. Ett litet sött föl kommer ut, men detta föl har krit vita ögon och är verkligen inte ute efter någon kärlek. Fuji blir helt till sig och ställer sig upp för att mata sin nyfödda dotter. -
Saph - FUJI NEJ LÅT HENNE INTE!!!
- Saph hoppar mot Fuji men hon lyckas inte få bort Fuji i tid innan fölet tar en tugga utav henne. Fuji skriker till och faller ned på marken. Fölet börjar äta på Fuji men snabbt kommer Seco in och släpper stenen på fölet och Fuji. - 
Seco - Det var det enda rätta. 
Sky - Vi måste begrava dem. Mor & dotter tillsammans förevigt nu. 
- Saph faller ned i tårar och ser på när Seco & Sky drar ut Fuji och hennes dotter som dem valde döpa till Angel. Ned till stranden där Bay har grävt små gropar att lägga dem i. Därefter skyndar dem sig därifrån -
 
 
 
- Timmar senare när dem äntligen är påväg hem igen, denna gången har dem Bay med sig så möts dem utav den där hemska gruppen biters som Akora släppte ut i skogen. - 
 
Sky - Det stinker Akora här. 
Seco - Va..? Det är bara några få biters.
Sky - Ser du inte hur väl matade dem är? Så många djur finns det inte kvar. Jag träffade på en lada igår och där inne fanns dem. 
Saph - ATT DU INTE BERÄTTADE. 
Sky - Lugn nu, jag var inte säker. Han kom på mig i sista minuten. Men, jag tror att det fanns många där inne. 
Seco - Men vi måste göra oss av med dem genast. Det är inte säkert där Sky. 
Sky - Jag vet. Vi tar itu med det ikväll. Bay du får underhålla alla, dem vill säkert höra om vad du vart med om. 
- Det tar ett tag innan jorden hinner se Sky & dem. Men tillslut börjar dem närma sig men Akora tänkte inte på en sak. Om man matar djuren så utvecklas dem inte, dem blir större men inte snabbare. Dem behöver inte jaga. Dessa biters var väldigt långsamma och dem tappade bort Sky & hans vänner väldigt fort. - 
 
 
 
- Dem kommer tillbaka till lägret och förklarar vad som hände med Fuji och dem presenterar även Bay. Dem bestämmer sig för att ha en tyst stund för Fuji & Angel. Dem har precis ätit och kvällen närmar sig, dem tänder brasan som alltid är igång på kvällarna. Akora tillkallar en gammal varg ut bakom ladan, efter att Akora kommer tillbaka finns inte vargen kvar. Han påstår att en biter hade hittat lägret och tog med sig vargen ut, men Akora lyckades döda zombien innan han drog med sig andra. Många tyckte att Akora verkade som en hjälte. Den klarblåa himlen drog över lägret och när det var dags för deras 'nattstunder' så beslöt sig Sky, Seco & Saph sig för att kolla in ladan, dem går närmare och märker att dörrarna är öppna. Dem ser ingenting annat än köttremslor, skelett och döda djur. Saph blir illa mående utav lukten och springer ut. Hon märker inte vart hon springer och en bit längre bort ramlar hon ned i en ravin fylld med köttätande zombies. Hon lyckas krama runt halsen på en sten och hänga där. - 
 
Sky - SAPH SAPH SAPH!!
Saph - HJÄLP!
- Saph skriker för sitt liv,Seco får total panik och hoppar ned i ravinen och hänger sig fast i samma klippa som Saph. -
Seco - Ta tag i min man, jag ska få ut dig härifrån.
- Saph får panik och biter tag i manen. Men Seco trampar snett och faller ned i ravinen. -
 
Sky - SECO!!
 
 
- Sky beslutar sig för att hoppa ned efter. Dör dem dör han. Men han lyckas ta tag i klippan, Seco & Saph försöker få tag i Skys svans, båda  greppar den och hänger nu i ravin stupet. Men Sky har bara krafter att
lufta upp en. -  
 
 
 


 
 Det är nu ni läsare kommer in. Vem ska Sky rädda. Det är baserat på vad ni väljer som jag kan skriva del 2. 
Är du team Seco eller Team Saph !?
Den person som får flest röster när jag valt att avsluta omröstningen blir den lyckliga att leva vidare till del 2.
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Maja Riverlake

JAG VET INTE

2013-07-28 | 12:10:18
URL: http://Riverlake.bloggo.nu
Skrivet av: Sally Westfield

Saph :3

2013-07-28 | 12:13:11
URL: http://sallywestfield.blogg.se
Skrivet av: jennifer Northwood

SAAAPH! Han måste rädda sin älskling

2013-07-28 | 12:41:25
Skrivet av: Britney Skypaw

TEAM SAPH c:

2013-07-28 | 12:41:48
Skrivet av: Anonym

TEAM SAPH :love:

2013-07-28 | 13:06:51
Skrivet av: Lova was here

buhää, han älskar ju Saph men tyckte även om Seco jätte mycket ;-;

JAG HAR INGET SVAR

2013-07-28 | 14:08:31
URL: http://lovastarstar.blogg.se/
Skrivet av: TEAM SECO

TEAM SEECO, NEJ SAPH, NEJ SEEECO XD

2013-07-28 | 14:15:14
Skrivet av: Siri Moonbear

Saph ;_;

2013-07-28 | 14:19:59
URL: http://moonbear.blogg.se/
Skrivet av: Amanda Silverfield

Wäää vet inte :c Kan han inte få ett ryck över att han bara inte klarar av att mista dem båda och får världens styrka?? c:
JAG KAN INTE VÄLJA :c

2013-07-28 | 14:54:13
URL: http://AmandaSilverfield.bloggo.nu
Skrivet av: Adriana Starlake

SECO, de är ju han som hjälpt dom osv D:

2013-07-28 | 15:15:32
URL: http://www.starlakesso.blogg.se
Skrivet av: Lexi Östkulle c:

Saph :3 Han kunde ju inte leva utan henne c:

2013-07-28 | 15:49:37
URL: http://easthill.bloggo.nu
Skrivet av: Tinnis Päron Silverheart

Seco. Seco räddade Sky's liv, nu är väl Sky tvungen att rädda Secos :3

2013-07-28 | 16:45:54
URL: http://tinnisostars.bloggo.nu
Skrivet av: Sabrina Bluefall

Saph,hon är ju Skys älskling!

2013-07-28 | 16:50:23
Skrivet av: Rose Skyfield

SAPH KVINNA

2013-07-28 | 17:05:29
URL: http://rosestarstable.blogg.se
Skrivet av: Sabrina Bluefall

Dessutom,det stod i nr 2 att Sky&Saph skulle färdas tillsammans dag och natt

2013-07-28 | 17:14:35
Skrivet av: Sablurk

Han ska rädda Seco! :D

2013-07-28 | 17:32:18
Skrivet av: Alicia D

SECO helt klart! o.o

2013-07-28 | 18:13:02
URL: http://winterwalker.blogg.se
Skrivet av: Crystal Dragonhill

vet inte ;_; Secco räddade Sky...men Sky älskar Saph.....jag röstar på Saph...

2013-07-28 | 18:45:51
URL: http://sunight.blogg.se
Skrivet av: Cecilia Starhill

;___;
Kan han inte typ Bah göra nått :c
Vet inte kan inte ;___;

2013-07-28 | 18:54:45
URL: http://Ceciliastarstable.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Saph! Det är ju hans stora kärlek! :love:

2013-07-28 | 19:29:23
Skrivet av: Lina Easthill

Seco

2013-07-28 | 20:21:29
Skrivet av: Rebeka Westfield

Saph såklart, dom var tillsammans från början c8

2013-07-28 | 23:10:17
Skrivet av: Vilda Skystorm

SAPH...NEJ SECO,.,..ELLER SAPH...
Eller har inget svar ;_; :c

2013-07-28 | 23:19:58
URL: http://skystorm.bloggo.nu
Skrivet av: Layla Starbridge

JAG KAN INTE VÄLJA!!! Gaah, det här var världens jobbigaste fråga Dx
Jag röstar på... JAG VET INTE, KAN DET INTE BLI LIKA?! mindfuq .___.
Jag röstar inte, kan nt :mad:

2013-07-28 | 23:21:25
URL: http://jorvikpower.blogg.se
Skrivet av: JAG KLARAR INTE AV DET HÄR

;__;

2013-07-28 | 23:24:21
Skrivet av: Selena Flowerfall

Jättebra serie verkligen! Älskar också The Walking Dead! Längtar jättemycket tills säsong 4! OwO Så denna serien gillar jag! :D

Och om han ska rädda Seco eller Saph...åh jag vet inte! ;___; Jättesvår fråga, vill ju inte att någon av dem ska dö. :'c

Svar: haha, älskar med TWD ;-;
Jenny Snowhill

2013-07-29 | 00:15:32
URL: http://selenas.bloggplatsen.se
Skrivet av: Maja Winterburg

Jag tycker tyvärr Seco. För han kan ju hjälpa Sky liiite mer.

Förlåt Saph! <3

2013-07-29 | 01:08:58
URL: http://jorvikpower.blogg.se
Skrivet av: Mia Quuenson

Team seco

2013-07-29 | 01:15:58
Skrivet av: miranda starbrooke

Seco... han är ju så fiiiin

2013-07-29 | 01:16:27
Skrivet av: Kajsa Flowercat

SACO <3

2013-07-29 | 01:16:54
Skrivet av: team seco!

Seco, seco, secooo

2013-07-29 | 01:18:07
Skrivet av: Ida Winterforest

Det här var svårt :-|men... saph

2013-07-29 | 01:27:50
Skrivet av: Looooolli <33

OMG JA VA SVÅÅÅÅÅRT D: Alltså...Saph det är ju hans älskling. Men Seco har varit tills så stor hjälp! :s Hoppas det kanske blev bättre för dig också även fast du nt fick något svar av mig Dx

2013-07-29 | 09:40:35
URL: http://starstableryttarna.blogg.se
Skrivet av: MÅSTE SKRIVA DETTA

Att det är typ lika ånga på Saph som på Seco x) Det e braaaa

2013-07-29 | 10:11:56
Skrivet av: Emma Weststar

Jag tycker Seco för att ... Vet inte varför!

2013-07-29 | 10:21:42
Skrivet av: Team Seco

Team Seco

2013-07-29 | 10:26:30
Skrivet av: kajsa flowerbear

Saph Drf att.. Vet inte .. Sry Seco :love:

2013-07-29 | 13:57:09
Skrivet av: älskare av dead

Älskar friesrar.. om sky älskae ju saoh... saoh rlstar jag på FÖRLÅT SECO ÄLSKAR DIG JÄTTEMYCKET

2013-07-29 | 15:24:34
Skrivet av: menade saph inte saoh...

Hehee

2013-07-29 | 15:26:39
Skrivet av: Britney Discogirl

Åhh, det här var jobbigt, gash, men jag röstar på saph, nejj seco, nejj saph eller... saph ;_; det här är den svåraste frågan någonsin, men jag röstar på saph eller? Joo, saph

2013-07-29 | 15:30:30
Skrivet av: hahaha, det är typ lika xD

:)

2013-07-29 | 15:32:47
Skrivet av: saph <3

Har en lkadan frieser som saph, men seco ... buhähähää, jag vet nt, men sky kubånde ju inte leva utan Saph, fakk, hatar denna fråga o.o mem seco räfdade ju sky's liv.. jag Hatar dnna fråga ;-; seco eller saph.. skys kärlek eller räddare/trogna vän :| tja, jag lägger min rös på kärleken... saph :love:

2013-07-29 | 15:39:59
Skrivet av: Teresa Winterberg

Seco

2013-07-29 | 16:30:07
Skrivet av: Ella flowerberg

Saph helt klart Ledsen Seco ;-(

2013-07-29 | 17:14:05
Skrivet av: Bigitta

Seco

2013-07-29 | 17:15:05
Skrivet av: Molly Waterdawn

SECO :love:

2013-07-29 | 17:15:46
Skrivet av: Molly Waterdawn

SECO :love:

2013-07-29 | 17:15:46
Skrivet av: SEEEEEEEEXO

TEAM SEXO

2013-07-29 | 17:16:16
Skrivet av: anonym

Tjabba! Jag älakar ju båda hästarna så detta blir jättesvårt o.o
Men seco räddade ju faktist skys liv så d har ju sky lite nytta av honom eller vad amn ska säga.. team seco, låv ya saph :love:

2013-07-29 | 17:18:01
URL: http://haringenblogg.blogg.se
Skrivet av: Izabella Mcstar

Neej, Sky får superkrafter och lyfter upp båda OwO Kan inte välja vem som ska dö ;__; :'c Röstar på båda... Dom får inte dö D'': <3 Kommer typ dö i nästa delen när jag ser vem som försvann, vem det än blir ._.

2013-07-29 | 18:17:36
Skrivet av: Lily Moonnight

Saph tror jag. Men älskar båda!!!!

2013-07-29 | 19:09:46
URL: http://lilymoonnight.bloggo.nu
Skrivet av: Emilia Stardaughter

Jag röstar nog på seco, förlåt mig saph :(

2013-07-30 | 00:21:10
Skrivet av: Zoe D

Men förfän. SECO

2013-07-31 | 10:58:00
URL: http://zoestable.blogg.se
Skrivet av: Alexandra La Flowerlake aka tomato

Seco :D

2013-07-31 | 16:48:54
URL: http://silentstable.blogg.se
Skrivet av: Alexandra Mistdawn

Saph... jag tror att Seco skulle förstå..:CC

2013-07-31 | 17:08:51
URL: http://starstableryttarnas.blogg.se
Skrivet av: Sofie Mountainberg

Seco

2013-07-31 | 18:36:21
URL: http://mountainberg.blogg.se
Skrivet av: alma sunhill

Jag vill båda, men seco har ju räddat sky så :/ Dx
jag vill iallafall seco :/ :)

2013-08-01 | 11:21:39
Skrivet av: Emmy Lightlord

Antingen att Seco offrar sig och att Saph får ett psykiskt trauma (stav?) efter det,
eller att Seco och Saph bråkar och ingen vill dö så Sky hoppar/trillar själv xD
Ja detta var inga vettiga alternativ jag hade att komma med...B)
Men i alla fall, jag ÄLSKAR Seco, men han skulle förstå mer känns det som om Sky räddar Saph...Seco min älskling <3
JAG RÖSTAR ATT HAN RÄDDAR SAPH I ALLA FALL!
Mvh Emmy <3

2013-08-01 | 15:09:34
URL: http://starstablemuffinsen.blogg.se
Skrivet av: Cornelia Starcamp

........ Ohh guud vad svårt...
*15 min senare*
Vart så nervös över mitt val så jag hämta ngt att äta samt gick på toa.... Juste... Seco eller Saph...
*ca en timma senare*
....Har funderat lite och....
*7 min senare*
Jag tror Saph.... Vänta dig en lång förklaring nu Jen <3
*2 timmar senare*
Allt började med Sky och Saph... Sen helt PLÖTSLIGT dök Seco upp. Trots allt har ju Sky och Saph känt varandra längre. Han kan väl inte mista sin älskade.

Nej jag vill inte välja bort någon..... Men om jag måste....











*50 min senare*


Jag är med i Team...... Saph

2013-08-01 | 21:03:06
URL: http://httpnattstad.se/ponydream
Skrivet av: Jag again

Oj den va nog nt så lång.......

2013-08-01 | 21:09:42
URL: http://nattstad.se/ponydream
Skrivet av: Amanda Silverlord

Buhuu varför bara en ;_; Jaja Saph

2013-08-02 | 11:31:23
Skrivet av: Amanda Silverlord

Buhuu varför bara en ;_; Jaja Saph

2013-08-02 | 11:31:27
Skrivet av: Kate silverbear

TEAM SAPH. wHHHOo

2013-08-03 | 00:18:08
Skrivet av: Seco beco

Seco,ahahah :(

2013-08-03 | 15:10:19
URL: http://Riverlake.bloggo.nu
Skrivet av: Emily bluebell

Seco! Seco!

2013-08-06 | 22:38:46
Skrivet av: jah vill bara säga att...

Jag o min friendo höll på en hel natt med att det skulle vara lika, MEN NU PALLAR VI INTE MER SÅ NU KN JAG ÄNTLIGEN RÖSTA PÅ MIN LOVERBOY;SEXI SECO

2013-08-07 | 18:17:09
Skrivet av: Emilia Goldstar

Spah

2013-08-09 | 12:50:50
Skrivet av: Anne Silentnight

TEAM SAPHII!!!!!!!!! :D

2013-08-09 | 18:04:03
Skrivet av: Elizabeth Silverfield

Åååååhhh... Kan det inte komma typ en superhjälte? Eller typ Bay? Nåååågon!! Jag vill inte att NÅGON av de ska dööö!!

2013-08-11 | 10:14:05
URL: http://silverfield.blogg.se
Skrivet av: Mandy Seastar

seco

2013-08-12 | 16:49:22
Skrivet av: Rosa lies now (not)

Var e min kommentar owo

2013-08-14 | 16:36:26
Skrivet av: Sofia Youngwright

Ehh...

Röstar nog på Saph för det är Skys älskade och man kan inte döda sin älskade... SORRY SECO ÄLSKAR DIG <3

2013-08-14 | 20:51:51
URL: http://sofiaandsilverhope.blogspot.se
Skrivet av: Filippa Goldforest

Utan Seco skulle Sky redan varit död. TEAM SECO (R.I.P. Saph ;_;)

2013-10-02 | 16:03:57
URL: http://ssonews.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback