Envis gammal get.

Jag bestämde mig för att ta en morgonritt på Krezip idag, hon är alltid den morgon pigga i stallet kan man säga. Jag tog på henne en varmfilt och fodrade benlindor eftersom som jag har trimmat hennes päls nyligen och det var rätt kyligt ute. Vi började med att trava lite vid västra jorvikvägen, men jag kände hur pigg hon var och att hon skulle behöva ett riktigt pass. 

Så vi for mot Marleys paddock, Marley är ju alltid uppe med tuppen. Dock var det lite disigt ute. 
När vi väl kom fram så började jag skritta runt och små trav steg. Men jag kände att hon verkligen ville dra iväg, så vi ökade mot kort galopp. Men hon bara drog upp huvudet!
Hon var verkligen riktigt envis, vägrade lyssna. Så jag började hoppa med henne, och jag vet hur mö hon ogillar att hoppa, tro mig. Därefter började hon lyssna lite bättre.. Jag fick iallafall ned hennes huvud. xD
Skulle nästan behöva martingal på henne dagligen.. eller någon slags krage.. ehe. Men, vi lyckades avsluta ett halft misslyckat ridpass. Hon började lyssna på slutet, man märkte att hon började bli trött. Jag bestämde mig för att skritta hem henne, men istället för att ställa in henne i hagen igen så släppte jag ut henne i en ganska stor hage i närheten. Men stackars Mårten fick följa med. xD Han var så trött och oskyldig.. Men han behöver verkligen frisk luft. Eftersom han bara gått och blivit tjock under sommaren så bytte jag hage på honom nu, så han får gå ha några dagar. Tills jag senare kommer ta in dem allihopa för lite bantning. eheh.
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback