~ Gimp Skola del 3. ~

Tredje delen utav gimp skola ute nu! :D Denna gång ska jag lära er hur man lägger in bilder i din text! :)
Börja med att välja en textstil för ditt arbete, jag rekomenderar en ganska tjock då man inte ser så mycket utav bilden om den är smal. Måste ursäkta för den suddiga kvaliteten på bilderna men jag zomade in bilderna för att ni ska se bättre. :)
 När du gjort detta så öppnar du en nyflik med den bilden du vill ha i texten. c': 
 Nu så ska du höger klicka på bilden och sedan - kopiera - 
Sedan går du till den första bilden (den med texten)
Tryck sedan på text lagret. Alltså det lagret där texten är i och sedan högerklicka och - klistra in. -
Så här kommer det se ut ungefär. Eller ja, det ser bara ut så för mig eftersom eftersom jag har 2 textlager. För er kommer bilden täcka hela skiten! :)
Och sedan måste du göra ett nytt lager såklart. c: SEN
 är det dags att högerklicka på text lagret och - alfa till markering -
 
Nu ser det ut såhär, du kan nu röra runt på bilden och välja hur du vill att den ska se ut eftersom du ser mallen på texten. c: Så helt enkelt, bara dra runt bilden hur du vill. 
När du bestämt dig är det dags att högerklicka på text lagret och sedan - ta bort lager - 
Sedan när du tagit bort text lagret så höger klickar du på markeringen som fortfarande syns i bilden, efter det tar du bort bild lagret. Högerklickar > Ta bort lager.
Sedan är det bara vitt (om bakgrunden är vit) och markeringen - snowhill's gimp skola - finns fortfarande där.
Sedan gör du ett nytt lager och högerklickar - klistra in.
Sedan gör du ett nytt lager och sedan markera > inget. c: 
Då försvinner markeringen. Och nu kan du dekorera bilden hur du vill! :D
 

Kommentarer
Skrivet av: Exenzia

Superbra att du lär ut detta Jen! :D Skulle du kunna förklara hur du speglar texten senare? :3

Svar: Alltid kul att kunna hjälpa till! :) Jag kan deffenetivt ta med hur man speglar i del 4! :D
Jenny Snowhill

2013-06-24 | 13:29:34
URL: http://exenzia.blogg.se/
Skrivet av: Cristina Flowerpie

Vilken storlek hade du på bakrunden? :)

Svar: 900 bred och 450 höjd! :)
Jenny Snowhill

2013-06-24 | 15:08:20
Skrivet av: Rose Goldfield

Jag gör precis så som du skriver, men det funkar ändå inte :-(;-(

Svar: Vad skumt. :o Jag testade nyss själv och det funkade o.o vad har du för gimp?
Jenny Snowhill

2013-07-11 | 12:49:12
URL: http://goldfield.blogg.se
Skrivet av: Rose Goldfield

:o Jag har 2.6.

Svar: Väldigt konstigt o.o
Jenny Snowhill

2013-07-11 | 17:43:13
URL: http://goldfield.blogg.se
Skrivet av: Claudia Winternight

Jag fattar inte riktigt vad du menar med "Sedan när du tagit bort text lagret så höger klickar du på markeringen som fortfarande syns i bilden"... Ska jag bara högerklicka? Händer ju inget då, och när jag tar bort lagret försvinner allt?

Svar: Gud, måste missat en jävla massa. o.o
Du ska ta bort text lagret efter att du gjort alfa till markering. Efter det höger klickar du på själva markeringen som rör sig på bilden och kopierar det. Sedan tar du bort sen stora bilden och efter det klistrar du in det som du hade kopierat 8D
Jenny Snowhill

2013-07-15 | 15:18:48
URL: http://jorvikjokers.blogg.se
Skrivet av: Claudia Winternight

Haha, Tack för hjälpen ;)

2013-07-15 | 16:38:31
URL: http://jorvikjokers.blogg.se
Skrivet av: Michelle Flowernight

Tack för hjälpen! Men jag kan inte "klistra in" bilden där texten är... :(

2014-01-09 | 18:55:22
URL: http://angelmagic.weebly.com
Skrivet av: Michelle Flowernight

Det var inget förresten! :D

2014-01-09 | 20:22:08
URL: http://angelmagic.weebly.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback