Min blogg är nu klar.

Min blogg är faktiskt så gott som klar! :D Det enda som saknas är väl lite små puts i texter och en bild. Men annars är den så gott som klar. 
Jag är inte den personen som gör ett större inlägg på vad jag ändrat och varför osv. Men nu tänkte jag göra en guide för er som är intresserade!
 
Såhär ser min blogg ut för mig, har såklart kapat av headern lite halft för att få se lite mer. Plus att länkarna inte kom med men det fixar jag!
 
Vi börjar med bokstaven A!
 
A) Bakgrunden, den är svart med lite mönster på. Jag visste från början att när jag gör om min design igen kommer det vara en svart bakgrund. Det tog mig långtid att hitta en bakgrund, jag testade ändra färger på mina blåa till svarta. Men tillslut bestämde jag mig för att denna är bäst. Dock var den ljusare förr så jag har gjort den mörkare. 
 
B) Min header. Jag trodde ju att jag återigen skulle ha en animerad bildkod, men det blir oerhört jobbigt varje gång jag ska köpa och sälja en häst. Denna header är insperarad från bloggaren Myra Riverfall (klicka på namnet för att se hennes blogg) Jag tyckte att hennes sätt att blanda fonter var otroligt fint, och valde därav att göra något liknande. Men, då kom frågan hur skulle jag göra med hästarna? vilka skulle få vara med och inte. Jag valde därefter Bay & Shacco. Vitt & svart. Varför?, jo för att Bay kan jag inte sälja, han är min starthäst och Shacco kommer jag troligen aldrig sälja. Han älskar jag ju mest i mitt stall :$
Men, det enda jag kommer få göra i framtiden är väl att sätta dit hästarnas namn under. Men troligen efter att hästön kommit så kommer jag ta bort namnen för tänk om jag är ägare till 267 hästar!? hur ska jag då få plats med alla namn. Jag är väldigt nöjd med min header, även om jag först tyckte den liknade en redigerad bild än en header för Jenny Snowhill.
 
C) Ojojoj.. mina hästar. Hur ska alla 8 få plats på samma ställe!?
Detta var ett projekt för mig. Mina hästars förra bilder var WAY TO BIG. Då hade jag inte ens alla hästar med och det tog nästan över halva bloggen. Jag valde att göra mindre bilder, och heller inte vildhäst bugga. Enkelt! 
Jag gillar det nya utseendet även om det är väldigt många hästar. Samma gäller där när jag väl har 267 hästar kommer jag ta bort dem därifrån och göra ett gemensamt inlägg med alla hästarna, även om det blir 10mil långt!
Och min anslagstavla ser ut som vanligt, inga större förändringar än att jag tagit bort - kontakt - länken! 
 
D) Här finns då bilden på mig, och en kort sammafattning om vem jag är, även min klubb finns med på ett hörn. Jag valde att ändra profil bild då denna är lite mer stilren. Och, jag har nu gjort samman - kontakt - länken med min bild. Under den står det - kontakta mig här - För er som då är intresserade utav att se vart på facebook jag finns, insta, mail osv så kan ni klicka på bilden där så kommer ni till rätt ställe. Istället för att ha en egen länk på andra sidan eftersom att jag störde mig på den så sin i norden! DBC bilden är inte ändrad, den duger före ytterligare 100år. c: 
 
E) Kommentarerna, denna delen utav bloggen älskar jag nog mest!
Jag var och är trött på frågor kring DBC, redigeringar och filmer. Så, dem 3 vanligaste frågorna jag fick har jag satt precis under kommentar fältet, så nya som gamla läsare kan se svaren på dem frågorna ifall man undrar någonting. Men, om det inte är ett självklart svar så är man såklart välkommen att höra av sig! :) 
Men ang DBC så får man istället kommentera klubb bloggen än min! Här på Snowhill.se är jag inte längre en klubbägare.
 
F) Och tillsist, mina länkar. Jag länkar ju inte vem som helst, oavsett om jag läser 50 bloggar. Jag länkar endast dem personerna jag anser har en blogg som jag kan rekomendera, inte en bara för att jag läser bloggen. Det är faktiskt 1 länk jag ska fixa dit och det är Esmeralda Silverforce's inte hunnit snatta en bild från henne än (ehe) men den kommer upp troligen redan imorgon, eller så är den redan innen när ni läser detta. Om ni gör det. 


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback