Mina hästar genom tiderna.

Jag fick ett önskeinlägg från Danielle Southbridge om mina hästar, varför jag valde att köpa dom och sälja vissa utav dom. Kanske lite likt mitt - hästar genom tiderna - men det kvittar! :D 
 
Danielles Southbridges blogg.
 
Amethysttear aka Amatör.
 
Amatör är en häst som kom ganska tidigt till starstable och jag verkligen HATADE denna hästfärg. Jag tyckte den såg förskräcklig ut. Jag tålde den inte, guldiga hovar, den vita mulen osv. Men, efter ett par månader så började jag inse att den hästen med svart man faktiskt är rätt söt. Jag valde att ge den en chans med tanke på att den bara kostade 390sc. Och idag är jag glad över köpet utav min häst, han är inte den finaste hästen i stallet, men deffentivt en favorit. Jag kan dock inte riktigt säga att han kommer stanna i mitt stall föralltid.
 
 Dayplay aka Dalton.
Dalton var ett spontan köp, det stod mellan honom & Krezip när Lucy Westlake köpte sin frieser. Jag valde Dalton för att han var den billigaste *ehe* men, idag är jag nöjd med honom och han rids mest utav alla nästan. 
Jag gillar dock inte hans 'stirriga' blick om man kollar rakt framifrån, men det är något jag får leva med. 
 
Smokeeye aka Mårten.
Mårten är en häst med stor betydelse för mig, han köptes 2-3 dar efter att hästfunktionen kom, jag älskade färgen på den och tyckte verkligen att det var en jenny snowhill häst. Han döptes först till Northgaze och April Starwood köpte en likadan som heter Eastgaze. Idag har Mårten ett nytt namn, men det är samma häst. Mårten är inte längre den han var förr, han har inte samma gnist som han hade då. Men han är den enda hästen som varit med om så mycket om man bortser från Bay. Därav kommer Mårten aldrig lämna mitt stall även om han aldrig får gå utan för det. 
 
Scarletchaser aka Chelsea.
Chelsea är den häst som precis som Amatör, jag alltså hatade den färgen i början. Den kostade ju även 1290sc när den kom ut och det hade jag aldrig betalat för denna häst. Men, efter många om och men fått prov rida flertal hästar så beslöt jag mig för att köpa den. Väldigt spontant precis som Amatör och Dalton (som dom flesta hästarna lol.) Chels står dock mig väldigt nära och kommer inte lämna mitt stall på väääldigt länge.
 
Nightshadow aka Shacco.
Oj oj OJ OJ OJ. Shacco.. vart ska jag börja, INGA TVIVEL HAN SKULLE BLI MIN. Jag såg onsdagsuppdateringen och ba BAM BAM BAM THATS MY HORSE. Jag kom hem och köpte honom, älskar honom överallt han är då min stora favorit och skulle gråta i dar om jag sålde honom. Denna häst är ett stor hiss till er som funderar på en ny häst. Jag ångrar det inte en endaste sekund. Dock var jag tvungen att leva med gråa knoppar på honom tills byta man funktionen kom. Och då hade han tyvärr grå man och svans, men nu är det ändrat och han passar i alla de olika frisyrerna!
 
Spacekiss aka Krezip.
Krezip såldes ju för ett tag sedan för att en annan häst kom och jag hade inte tid med min Krezip då. Idag är hon tillbaka i mitt hemstall, men jag kan inte säga att hon är min favorit. Jag tycker att hon är alldeles för grå för att vara en vit appaloosa. Så det dissar jag, men jag har ju suktat efter henne enda sedan jag sålde henne. Dessvärre kommer hon inte stanna hos mig föralltid det känner jag på mig. 
 
Anticry aka Ticson.
Tictac eller Ticson som han kallas är då min ponny. Jag visste ju attr jag skulle köpa en, och jag älskar ju svarta och vita hästar.. :) alldeles för mycket tyvärr. Jag har klippt hans man då jag inte trivdes med den busiga ponny manen på honom. Tyckte han passade bättre i kortman. Jag gillar inte farten på ponnysarna, jag levlar därför inte tictac han är fast vid sin lilla level 5. Tictac kommer vara stallets maskot på hästön. ;) 
 
Skywalker aka Monstret.
Monstret var inte min första frieser utan jag köpte den blå svarta först, men efter många om och men köpte jag den gråa, mer min polle. Jag älskar verkligen friesern mer än andalusierna. Monstret köptes in och mitt engelska fullblod det svarta dårå såldes och jag ångrar det inte. Jag är jätte nöjd med Monstret och kommer då inte sälja honom inom dem närmaste åren!
 
Babysoul aka Bay.
Sist men inte minst, min starthäst. Bay, han är ju min alldeles speciella häst. Han var en ren slump, mitt allra första konto hette - Jenny Silverbear - Hon hade en grå skimmel med svart man, men de svarta var en brun. :)
Så jag bytte till Jenny Snowhill och därav en vit häst med vit man oh svans INGET FEL, slippa göra om. Men jag älskar honom endå! :D 
 
Nästa inlägg i samma 'serie' är om hästar jag ägt. ;) 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

"Därav kommer Mårten aldrig lämna mitt stall även om han aldrig får gå utan för det." haha åh älskade den biten

2013-11-04 | 22:49:30
Skrivet av: Sylvie Yellowstone

"Därav kommer Mårten aldrig lämna mitt stall även om han aldrig får gå utan för det." haha åh älskade den biten

2013-11-04 | 22:49:31
URL: http://yellowstone.blogg.se/
Skrivet av: Sylvie Yellowstone

"Därav kommer Mårten aldrig lämna mitt stall även om han aldrig får gå utan för det." haha åh älskade den biten

Svar: hahah x)
Jenny Snowhill

2013-11-04 | 22:49:32
URL: http://yellowstone.blogg.se/
Skrivet av: Bella Flowerbell

Vad hände med Diwa?

2013-11-05 | 18:15:33
Skrivet av: Nicole Flowerbell

Skywalker heter en häst i stallet där jag rider:-)

2013-11-07 | 18:06:06
Skrivet av: Anonym

Din Dalton inspererade (stav) mig att köpa min Supernova aka Tuva ;D

Svar: Åh vad roligt att höra! :D
Jenny Snowhill

2014-01-12 | 20:32:09

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback