Kö in till klubbar rätt eller fel?

När jag var ny på starstable fanns det inget som hette kö till klubbar.. det var bara hoppa in, du behövde inte vänta mer på att klubbägaren loggade in eller svarade på ditt brev. Men idag är det ju inte så.
 
Idag kanske du måste stå i en kö flera dagar,veckor,månader,år för att komma in i din dröm klubb. Jag antar att något man verkligen längtar till är värt väntan men endå. Jag om någon skulle nog inte ha tålamodet att ställa mig i en kö, minst av allt min egna. Jag och April funderade här om dagen och först var jag väldigt skeptisk med att skaffa en kö till kön eller att sätta en stopp sträcka på kön.. men att sätta en stopp sträcka på kön är ingen dum idée. Jag funderar fortfarande på det och det skulle inte skada dbc om vi satte en stopp sträcka på 150 medlemmar. Och när den kön står på noll kan man ta in fler. Det blir mer press på medlemmar,ägare och såklart runt om kring om en klubb har allt för många i klubben och på kö. Ägarna får mer ansvar, medlemmarna måste sköta tider och därför kanske dem lämnar sina kompisar åt sidan för att dem inte vill bli utslängda från klubben. 
Men sedan finns det dem som kan tänka sig köa för att komma in i sina drömmars klubb, och det vore ju tråkigt om det fanns en gräns på hur många det kommer stå i kö och dem kanske inte blir någon av dem där 150 personerna. Jag vet inte hur jag ska göra för att få alla nöjda, okej nej det kommer aldrig gå. Alla kan inte bli nöjda samtidigt, men vi kan komma på ett rimligt alternativ. 
 
Sedan tycker jag på något sätt verkligen inte om klubbar som börjar ha kö innan det är fullt med medlemmar. Well, från person till person hur många man vill ta in. Men om man endå är villig att ha kö betyder det på något sätt att man vill ha in mer medlemmar, varför inte skippa kön tills den verkligen kommer? 
Det är en underlig fråga, som jag inte förstått. Troligen för att jag inte är någon sådan person som kan tänka mig skapa en klubb kö utan en full klubb. Men som sagt, från person till person. Men följd frågan på detta..
 

Kommentarer
Skrivet av: Bella Eastlake

Jag tycker nog faktiskt som du ... Men man borde kunna ha mer medlemmar :/

2013-04-10 | 07:24:27
Skrivet av: Sus

Egentligen är det en ganska svår fråga, det beror ju helt på vad man själv tycker.
Jag är både för och emot kö till klubbar. Det är ju ett bra sätt att hålla koll på vilka som vill komma in i klubben på ett rättvist sätt men en milslång kö blir ju väldigt jobbig. Dessutom om klubbägarna känner press på sig om kön är lång är det ju inte bra.
Att sätta en gräns på kön är ju bra, någon gång måste det ju faktiskt ta stopp. Men iof blir det ju synd om folk som faktiskt kan tänka säg att stå på kö länge. Aja det är svårt...:-|
Har dock hört att GM sagt att det inte går att se mer än 50 pers (eller vad det nu är man kan ha för max antal i klubbar)på samma gång och skulle tycka det blev för rörigt och för mkt folk om man kunde ha mer pers på samtidigt i en klubb x)

Svar: Ja, exakt.. :/ det är lite både och. :(
Jenny Snowhill

2013-04-10 | 17:22:01
Skrivet av: Suus<3

Haha ojj vad långt det blev xD

2013-04-10 | 17:22:51

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback