Jävligt mycket text. :)


Eftersom att jag mest nu rider Krezip och tränar henne så har jag nästan (INTE HELT) glömt bort att rida mina andra hästar, dem får sina dagliga doser av frisk luft, eftersom att Mårten & Shacco går på sommarbete fortfarande. Även Bay & Monstret men dem går i en hage i fort pinta. Medans dessa pollar går vid VD (GLÖMT SÄGA ATT JAG FLYTTAT INGEN BIG DEAL EHE..) Jag tog ut shacco till stranden idag för lite strand promenad, han var lite trött av sig. Mårten fick jag inte ens tag på, han verkar trivas i hage. Vet inte hur många gånger jag försökt få fast honom för att rida, men han vägrar. Jag brukar som sagt ha med sadel, schabrak och träns till hagen och sadla där. Just för att jag stor städar stallet just nu, så det är dammigt och jag vill inte ta in mårten där för han reagerar på damm väldigt mycket. Men tidigt imorgon så ska jag få fast honom och ställa in honom i ett annat stall som ligger precis brevid mitt, där Krezip står och vilar. Kommer troligen släppa ut henne med Shacco och mårten får nog stå inne där några timmar så han lugnat ned sig och sedan kan jag rida. En liten lurifix den där mårten. ;-;
 
Hälsade även på Bay & Lordi idag, dem solade kan man ju gott säga, men Lordi hade fått riktigt leriga hovar, så jag tog ned honom till stranden som låg nära fort pinta och tvättade av dem och red lite! :D 
Det tyckte han var ganska roligt, tror inte att jag tidigare badat med Monstret! :D Jag har dock inte bestämt mig vad jag ska göra med honom, om jag ska behålla honom som sällskapshäst till Bay på dagarna, då han börjar bli gammal. Eller om jag ska lämna ut honom på foder, han behöver verkligen någon som har tid för honom! ): 
Vilka häst problem, aja. c: Mer uppdatering om mina hästproblem imorgon när jag ska ta in mårten! :D 
 

Kommentarer
Skrivet av: Alica Snowgirl

Hej!:D

Ville bara frag vart ditt hemmstall ar?:P

Tacksam för svart!xD

Svar: Valedale! :)
Jenny Snowhill

2013-08-08 | 09:39:28
Skrivet av: Alica Snowgirl

Tack!:DDD

Mitt ar i vindgarden!c:

2013-08-08 | 17:00:18

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback