Normans utveckling!

Jag har under senaste veckorna tränat Norman riktigt tufft så att han vänjer sig vid att det är jag som bestämmer nu. Jag började träna honom i små paddockar för att han inte ska få allt för mycket plats att springa på om jag nu skulle tappa kontrollen eller att han väljer att ta ledarskapet. Första dagarna var hemska ville vara lämna tillbaka honom, så dessa små förändringar vi gjort är stora för oss. Han låter mig nu sitta upp på honom nästan utan problem, visst vill han leka lite och studsar gärna på plats. Så, en dressyr stjärna kan vi stryka över!  
 
 
 
Detta är en bild när Norman kom till mig, troligen tredje gången jag red honom eller så. Det var nästan omöjligt att sätta sig bekvämt i sadeln, man hann lixom inte föräns han redan hade kastat av en. Men, sena nätter, långa dagar och timmar av arbete så lyckades vi.
Nu kan jag sitta ned en längre tid och få honom att lyssna på mig innan han börjar studsa, han har en stor chans att bli en riktig dröm häst för en tjej där ute, men man måste ha tålamod. Norman har iallafall blivit betydligt mycket bättre inom ridning och hantering sedan sist jag skrev om honom! :D
 
Norman och jag ska verkligen bli bättre och med hjälp från nära och kära kommer han att bli en av världens bästa  hästar, det känner jag på mig! :D 
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Exenzia

Åhå vita andalusiern är så fin ^^

2013-12-04 | 16:01:03
URL: http://exenzia.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback