Terräng träning!

Godmorgon mina kära läsare. :D 
Idag var det ännu en träningsdag för Shiro, denna gången terräng. Och vad ni kanske vet vid detta lag älskar han terräng. Jag drog till fårhagen och skulle rida ett litet pass. Helt ärligt hade jag svårt att finna kontrollen över honom i den fart han körde. Jag bestämde mig därför att låta honom löshoppa. Fast med all utrustning på och se hur det går. Han verkade inte bry sig utan hoppade fortfarande lite tokigt runt i fårhagen. Tur att det är stängsel.. :s 
Shiro har ju verkligen stor glöd för terräng, men eftersom han redan är så pass bra vill jag gärna finna något att arbeta honom med. 
Hoppning känns också onödigt.. jag menar kolla på killens hoppteknik. Den önskar jag att Shacco hade. Shacco är ju fortfarande under utbildning till hopphäst. Och han blir ju 4år i i sommar. Så han har långt kvar innan han blir så bra som Shiro. Men, jag är glad att jag kommer få lära mig mycket om Shiros hoppteknik nu när han är min, och det Shiro lär mig kan jag lära Shacco. :D Det är ju posetivt, sedan får man väl hoppas att killarna smyg tränar i hagarna. c; 
 
Detta måste nog vara en favorit bland bilderna jag tog. Hans blick, han siktar verkligen åt stjärnorna. Dom flesta äldre hästar jag ridit har nästan kollat ned på hindret, eller haft blicken helt någon annanstans. Men Shiro har den verkligen uppåt och tar förgivet att han klarat hindret redan innan han ens är över. Men, som sagt det ska bli riktigt kul att faktiskt lära känna honom, och jag tror han kommer förändra min framtid rejält! :D 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Bella Seaside

Fint! :) Sjukt söt :D

2013-12-27 | 08:30:21
URL: http://starstableryttarna.blogg.se
Skrivet av: Bella Seaside

Fint! :) Sjukt söt :D

2013-12-27 | 08:30:22
URL: http://starstableryttarna.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback