Western med Shiro.

Eftersom att Shiro är ny hos familjen snowhill vill jag gärna hitta hans för & nackdelar inom olika grenar. Jag vet ju redan att han är bra inom terräng & dressyr. Men, idag så testade vi western! :D Jag har ju gamla western sadlar från när Bay var liten och nätt. Shiro passade i dom perfekt och vi red ned till Marleys paddock. Man märkte att han inte kunde tänka på hjälperna jag ger utan han reagerade mycket på hur sadeln satt. 
 
 
Men efter ett tag fick jag igång honom och han visade faktiskt stort intresse för western. Men såklart var han kanske lite mer instresserad utav tunnorna än att lära sig. Men när jag väl fick igång honom i trav så ville han gärna öka till galopp. Så, det gällde att få kontakt med honom. :)
 
 
Det var även en jätte bra tid att träna då det inte var så mycket folk där. :D Ska deffenetivt träna där mer gånger!
Vi avslutade med några små övningar och tränade på volter! Men på slutet så fick han upp ögonen för ett snyggt fullblodssto. Typiskt.. ._.'
 
Men jag måste säga att han verkade väldigt trygg & stabil inom western. Och möjligen kanske vi tränar western lite på fritiden, men det är ju synd om han inte får köra terräng eftersom att det är ju det han älskar allra mest. :)
 
 
 
 

Kommentarer
Skrivet av: Lucy Westlake

så fkn jävla fin häst!! :(

Svar: Säger ju det ;)
Jenny Snowhill

2013-12-23 | 18:00:50
URL: http://westlake.blogg.se

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback