Godnatt Skywalker.

Idag den 10/06 klockan 03.56 somnade en ängel in. Skywalker hann fira 13 underbara år på Jorvik, men tyvärr tog det slut idag. Skywalker hade svår kolik och det gick att rädda, men det betydde att han skulle behöva lida ett antal veckor, sedan behöva lära om sig allting. Jag valde att ta slut på lidandet och låta honom äta på dem gröna ängarna! 
 
Han & jag hade svårt förhållande, och det tog otroligt lång tid för att få swante att lita på mig. Och den dagen swante och jag fann varandra måste varit dem bästa dagarna någonsin. Att rida i solnedgången med Kelly & Mini. 
Tyvärr hann jag inte spendera så mycket tid med Swante, och hann aldrig starta honom i det han älskar mest. 
 
Att säga adjö var ett tungt beslut. Han var mig otroligt nära, och när jag kom till stallet och han bara stod där. Nu är hans box tom. Så som mitt hjärta är, ett tom rum kom. Jag saknar honom otroligt mycket redan, och kommer aldrig glömma honom. Han lever vidare i mitt hjärta och i mina drömmar. Han kommer bli välomhänder tagen om andra nära jag förlorat. Och vem vet, han kanske träffar Aprils häst Canel. 
 
Han var en liten häst med stort hjärta och enorm personlighet. Ingen häst i världen kommer kunna jämställa sig med Swante. Orken för hästar försvann när han försvann. Men jag måste leva vidare, jag har 4 andra som står mig otroligt nära. Jag tror Bay kommer ta hårdast på detta, dem hade lärt känna varandra och det var den första hästen Bay kunde öppna sig för, och verkligen umgås på direkten, just för att Swante visade stor respekt för honom så fort han kom hit. Även om Swante var elak mot dem andra så älskade han dem, och dem älskar honom. 
Jag hoppas han har det bra vart han nu än är, och att han följer med oss varje dag, och skyddar oss från all fara. 
Han är värd all kärlek. Min krigare har förevigt somnat nu. <3
 
☆ 07/03-99  † 10/06-13.
 
 
                    

Kommentarer
Skrivet av: Ida Z

Du sålde honom :P

Svar: No shit. ;) ?
Jenny Snowhill

2013-06-10 | 20:50:34
Skrivet av: Anonym

Stackarn:( Men sista meningen är bara för fin:love:

2013-06-20 | 19:05:37
Skrivet av: Andrea Dolphinlund

Oj glömde skriva mitt namn....

2013-06-20 | 19:06:10

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback