Dayplay aka Dalton.

 
Detta är då min nya häst.. Dayplay. Dayplay eller Dalton som han så sött kallas är en 16årig valack, han är väldigt lugn att rida och kommer från Södra jorvik faktiskt. Han är en gammal dressyr häst, som tyvärr slutade tävla i dressyr pga en gammal senskada. Dalton är faktiskt den hästen som tjejen som köpte Krezip red på förr, men efter att hans karriär på dressyrbanan var över så sökte hon efter en ny häst.  Krezip vart då hennes, och jag var iväg till jorvik för att hälsa på henne. Och hon visade då sin fd tävlingshäst Dalton, hon förklara även vad som hänt med honom och varför hon ville ha en ny häst. Jag övervägde länge att fråga, men innan jag åkte hem frågade jag om jag fick ta med mig Dalton. Eftersom att Krezip nu är borta så har jag ingen hagkompis till Shacco, och jag vill verkligen inte att han ska gå ensam och i framtiden bli rädd för andra hästar. Dalton är nu hemma hos mig i Valedale, men kommer troligen att flytta hem till sin riktiga ägaren den dagen jag flyttar över till södra jorvik!
Om inte så stannar han hos mig tills han hjärta slutar slå! :)

Kort information om min häst.
Fullständiga namn ~ Dayplay "Dalton".  - Födelseår ~ 1997. - Kön ~ Valack. -  Ras ~ Paint. 
 
Tävlingskärriär. ~ 
Dalton är tävlad inom dressyr i 10år men hans karriär slutade för några år sedan då han blev för gammal och lärde sig inga nya rörelser. Dom valde därför att sluta tävla honom och låta honom gå som sällskapshäst. Dalton har annars varit en riktigt pigg kille, men idag är han en lugn pensionärd häst som går tillsammans med Bay om dagarna.
 
Utbildning. ~
Dalton har fått utbildingar inom körning & dressyr. Men han fastnade mest för dressyr dels för hans underbara utseende och sätt att charma folk på. Han slutades träna sommaren 2012 och sedan dess har han inte påbörjat nya utbildingar och kommer troligen inte göra det. Nu får han gå sina sista år som en gammal kuse och bli älskad för den han är.

Kommentarer
Skrivet av: Sofia Turtlebear

DUuuuu,
Jag har skickat en bild till dig, kolla mejlen :D

Ps.... får jag köpa Molla DS....

2013-09-22 | 21:16:41
URL: http://turtlebear.bloggo.nu/
Skrivet av: Sofia Turtlebear

Nej skoja har inte råd och menade Molle ;_;

Svar: nej hade inte sålt honom xD
Jenny Snowhill

2013-09-22 | 21:17:14

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback